wybierz datę
Listopad
So
01
Nd
02
Pn
03
Wt
04
Śr
05
Cz
06
Pt
07
So
08
Nd
09
Pn
10
Wt
11
Śr
12
Cz
13
Pt
14
So
15
Nd
16
Pn
17
Wt
18
Śr
19
Cz
20
Pt
21
So
22
Nd
23
Pn
24
Wt
25
Śr
26
Cz
27
Pt
28
So
29
Nd
30
zobacz wszystko

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
czwartek, 6 listopada 2025
Być jak Mikołaj
Film otwarcia 23. Objazdowego Festiwalu Filmowego. Prawa Człowieka w Filmie 2025

Jak nauczyć się kochać, gdy nie wszystko się rozumie? Jeden z najpiękniejszych polskich filmów o poszukiwaniu miłości i własnego miejsca na świecie.

Mikołaj wkracza w dorosłość. Zanim wyprowadzi się z rodzinnego domu, chce naprawić relację z samodzielnie wychowującym go ojcem, który nie akceptuje jego tożsamości. Kamera wchodzi w przestrzeń codziennych rozmów, w której silne emocje ścierają się z milczeniem, a potrzeba bliskości – z brakiem zrozumienia. Obserwując te sceny, trudno oprzeć się wrażeniu, że bohaterów na drodze do porozumienia czeka jeszcze wiele zakrętów. A przed Mikołajem kolejne wyzwanie – stawienie czoła kafkowskiemu systemowi sądowemu. Czy do tego czasu uda im się znaleźć wspólny język i razem dojrzeć do nowej rzeczywistości? 

Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja jest udostępniana przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl



58''
czwartek, 6 listopada 2025
godz. 18:00
Queer Camp / Summer Qamp
Gdzieś w kanadyjskiej głuszy grupa entuzjastów organizuje letni obóz dla nieheteronormatywnych nastolatków. Przyjeżdżają tu, by oderwać się od codziennych problemów, uwolnić swoją kreatywność i zwyczajnie pobyć z ludźmi, którzy ich akceptują. Dzięki świetnym wychowawcom, potrafiącym pomóc im uwierzyć w siebie, dzieciaki dostają potężny zastrzyk pozytywnej energii, poznają nowych przyjaciół i odkrywają w sobie niespodziewane talenty. Twórcom tego dokumentu udała się rzecz niezwykła. Choć ich bohaterowie na co dzień zmagają się z poważnymi problemami: depresją, prześladowaniem w szkole, nietolerancją, Queer Camp to film pełen śmiechu, empatii i swobodnej ekspresji.


An empathetic, creative energy-filled summer camp for queer teens who can finally be themselves.

In the Canadian wilderness, surrounded by mountains and forests, a passionate group runs a summer camp for non-heteronormative children. Queer teens come here to escape everyday struggles, unleash their creativity, and find a space where they can be accepted. With the support of dedicated educators who help them build confidence, the campers receive a powerful surge of positive energy, build new bonds, and uncover hidden talents. The documentary filmmakers achieve something remarkable: despite the serious issues these teens face daily—depression, bullying, and intolerance—"Queer Camp” is a film brimming with laughter, empathy, and self-expression.

Po seansie zapraszamy na dyskusję „Dom, który wspiera, nie wyklucza - młode osoby trans i ich rodziny”, z udziałem Kasi loffe-Nowinski i Martina Jezierskiego. prowadzenie Edward Stekla. Rozmowa będzie prowadzona w języku polskim i tłumaczona na PJM.

Martin Jezierski - transpłciowy i neuroatypowy aktywista oraz edukator. Współpracował z organizacjami takimi jak The Fairies Collective, Kongresono, a także z firmami prywatnymi, prowadząc szkolenia z zakresu pracy z uczniami z niepełnosprawnościami. Naukowo zajmuje się niepełnosprawnością, fandom studies oraz autyzmem w mediach.

Kasia Ioffe-Nowinski - osoba terapeucka w Centrum Przestworza po pięcioletniej edukacji wyższej z psychologii klinicznej, czteroletniej szkole psychoterapii w modalności Gestalt oraz trzech specjalizacjach z terapii sztuką, w trakcie kształcenia się z terapii seksualnej. Matka 2 dzieci, organizatorka wydarzeń ze strefy kultury, poetka, osoba neuroróżnorodna (ADHD) i o niebinarnej tożsamości płciowej (genderfluid).
80''
czwartek, 6 listopada 2025
godz. 19:15
piątek, 7 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!

Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!

Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
piątek, 7 listopada 2025
godz. 16:30
Gdzie kończy się Rosja + Przechwycone / Where Russia Ends + Intercepted
Gdzie kończy się Rosja / reż. Oleksiy Radynski / Ukraina / 24 min.
Materiały nakręcone przez ukraińskich filmowców podczas wypraw na Syberię jeszcze w czasach ZSRR posłużyły twórcom do stworzenia eseju o rosyjskim imperializmie. Obrazy odkryte już po rozpoczęciu pełnoskalowej inwazji na Ukrainę dają świadectwo skali zniszczeń, jakie zawsze były konsekwencją kolonialnych ambicji Rosji. Niezależnie od tego, czy chodzi o wyzysk miejscowej populacji, czy o dewastację środowiska naturalnego.
Usłysz to, czego nie widać. O czym mówią rosyjscy żołnierze, kiedy dzwonią z frontu do swoich domów? „Przechwycone” to psychologiczny horror, którego groza kryje się poza obrazem.

Russian imperialism and environmental devastation in newly unearthed archival films. An allegory of the war in Ukraine.

Przechwycone 
Najgłośniejszy ukraiński dokument roku, który trzeba zobaczyć w kinie. Nagrodzony m.in. na Berlinale, Krakowskim Festiwalu Filmowym i WATCH DOCS. Mimo że nie pada w nim ani jeden strzał, nie widać rannych, czołgów ani eksplozji, jego twórcom udało się dotrzeć do istoty tego konfliktu. Długie perfekcyjnie kadrowane ujęcia pokazują księżycowe krajobrazy i wybebeszone wnętrza mieszkań, do których dotarł w 2022 roku „Ruski Mir”. Absurd i bestialstwo wojny odsłaniają sami okupanci: warstwę dźwiękową tworzą wyłącznie przechwycone przez ukraiński wywiad rozmowy rosyjskich żołnierzy, relacjonujących rodzinom swoje wojenne przeżycia. Odważny filmowy eksperyment, w którym dźwięk i obraz wzajemnie wzmacniają swój przekaz, bezlitośnie ujawnia stan rosyjskiego społeczeństwa przeżartego toksyczną propagandą. Takiego filmu o wojnie w Ukrainie jeszcze nie było.

The year’s most acclaimed Ukrainian documentary. A film about the war in Ukraine like no other. Without showing a single shot fired—no wounds, tanks, or explosions—the filmmakers capture the heart of the conflict. Long, perfectly framed shots reveal lunar landscapes and the wrecked interiors of apartments claimed by the "Russian World" in 2022. The absurdity and brutality of war are laid bare by the occupiers themselves: the audio consists solely of intercepted conversations between Russian soldiers and their families, recorded by Ukrainian intelligence, in which they recount their wartime experiences. This bold cinematic experiment, where sound and image amplify one another, mercilessly exposes the state of Russian society, consumed by toxic propaganda. A must-see in theaters.

Po seansie zapraszamy na spotkanie z Marcinem Ogdowskim Wojna w słowach i obrazach. Prowadzenie Magdalena Stoch. 
Rozmowa odbędzie się w języku polskim.

dr hab. Magdalena Stoch, prof. UKEN – literaturoznawczyni i kulturoznawczyni, od 2013 roku związana z Katedrą Mediów i Badań Kulturowych Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na reprezentacjach i konstelacjach tożsamości mniejszościowych we współczesnych tekstach kultury, małych formach kulturowych oraz dyskursach medialnych.

Marcin Ogdowski - z wykształcenia socjolog, pisarz, dziennikarz, korespondent wojenny, nazywany również „pierwszym polskim blogerem wojennym”. Pracował m.in. w Iraku, Afganistanie, Ukrainie, Libanie, Gruzji, Ugandzie i Kenii. W mediach od 2000 r., obecnie pracuje dla redakcji „Polski Zbrojnej”, portalu TVP.Info, jest też autorem blogu bezkamuflazu.pl. Napisał siedem książek, cztery kolejne wydał jako współautor. Były to zarówno reportaże, fotoreportaże, jak i powieści – te ostatnie osadzone w nurcie political/war-fiction (w 2018 roku ukazała się powieść „(Dez)Informacja”, traktująca o rosyjskiej wojnie hybrydowej przeciw Polsce). Laureat m.in. „Diamentu Publicystyki” – nagrody serwisu Patronite (2024 rok), Buzdygana (2013 rok) określanego mianem „wojskowego Oscara” oraz Zielonej Gruszki (2011 rok). Uhonorowany także Brązowym (2008 rok) i Srebrnym (2010 rok) Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju oraz Odznaką Honorową 6. Brygady Powietrznodesantowej (2013 rok).



120''
piątek, 7 listopada 2025
godz. 18:00
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.

Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
piątek, 7 listopada 2025
godz. 21:05
sobota, 8 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!

Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!

Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 13:00
Drzewa milczą / Silent Trees
Kryzys humanitarny na granicy polsko-białoruskiej – tym razem nie z perspektywy aktywistów, lecz rodziny uchodźczej, której udało się wyrwać z piekła. Szesnastoletnia Kurdyjka Runa wraz z rodzicami i rodzeństwem dociera do zielonej granicy. Po kilkunastu dniach spędzonych w Puszczy Białowieskiej rodzina trafia do ośrodka dla uchodźców – jednak nie w komplecie. W szpitalu umiera uratowana wcześniej z lasu matka. Na barki pogrążonej w żałobie nastolatki spada obowiązek opieki nad braćmi i ojcem, którzy rozpacz przykrywają złością i poczuciem bezradności. O tym, co przeżywa Runa, dowiadujemy się z jej rysunków i stworzonych na ich podstawie animacji. Kotłują się w nich traumatyczne wspomnienia z lasu, lęk i poczucie osamotnienia. Nawet, gdy nad rodziną wisi widmo deportacji, nadludzką niemalże siłą dziewczyna stara się zachować przytomność umysłu, a nawet optymizm, i zrealizować plan matki – zbudować nowe życie w Polsce.

Seans jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku:
- Audiodeskrypcja
Audiodeskrypcja jest udostępniana przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Aby skorzystać z audiodeskrypcji konieczne jest zainstalowanie aplikacji na telefonie i zabranie własnych słuchawek. Instrukcję działania aplikacji można znaleźć na stronie: kinodostepne.pl.

The humanitarian crisis on the Polish-Belarusian border—this time seen not through the eyes of activists but from the perspective of a refugee family who managed to escape the nightmare. Sixteen-year-old Kurdish girl Runa, along with her parents and siblings, reaches the forested border. After spending several harrowing days in the Białowieża Forest, the family finds their way to a refugee center—but not together. Runa’s mother, who was previously rescued from the forest, dies in the hospital. Grieving, the young girl suddenly finds herself responsible for her brothers and father, who mask their sorrow with anger and a sense of helplessness. Runa’s experiences are revealed through her drawings and animations, expressing traumatic memories from the forest, fear, and loneliness. Even with the looming threat of deportation, Runa summons nearly superhuman strength to remain grounded, even optimistic, determined to fulfill her mother’s dream—to build a new life in Poland.

Film jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku. Audiodeskrypcja jest udostępniana przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Więcej informacji o aplikacji dostępne na stronie: kinodostepne.pl

Po seansie zapraszamy na rozmowę pt Granice milczenia. z dr. Karolem Wilczyńskim.
Spotkanie odbędzie się w języku polskim i będzie tłumaczone na polski język migowy (PJM)

dr Karol Wilczyński - wykłada islam i migracje na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest prezesem Fundacji Pol. Zajmuje się strategiami komunikacyjnymi kampanii społecznych i fundraisingowych we współpracy z licznymi organizacjami pozarządowymi i politycznymi. Współtworzył Salam Lab, A World of Neighbours Network i Grupę Granica. Jest absolwentem Center for Leadership. Angażuje się w budowanie zrównoważonej polityki migracyjnej w Polsce i UE.



84''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 14:00
Skąd dokąd / In the Rearview
Początek inwazji Rosji na Ukrainę. Ludzie zawieszeni w czasie i przestrzeni, w obliczu niepewnego tu i teraz, decydują się na porzucenie tego, co mają najcenniejsze i wsiadają bez zastanowienia do zakurzonego vana na obcych rejestracjach. Samochód przemierza tysiące kilometrów, pełniąc rozmaite funkcje: poczekalni, szpitala, schronu, a przede wszystkim przestrzeni do zwierzeń i wyznań, którymi w sposób naturalny zaczynają dzielić się współtowarzysze podróży z przypadku. „Skąd dokąd” to portret zbiorowy złożony z doświadczeń ludzi, którzy mają jeden cel: znaleźć bezpieczne schronienie. W vanie, ich tymczasowym azylu, zniesione są różnice płci, wieku, koloru skóry, sprawności fizycznej, pochodzenia, tożsamości, poglądów czy wiary. W języku ukraińskim „skąd” (звідки / zvidky) i „dokąd” (куди / kudy), to też rutynowe pytania zadawane podczas próby przebicia się przez liczne punkty kontrolne, rozmieszczone na terenie Ukrainy.

„Skad dokąd” zdobył już blisko 20 nagród i był pokazywany na blisko 50 festiwalach w Polsce i na świecie.
84''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 16:30
Adidas. Stać cię na więcej + Baza / La Base
Adidas. Stać cię na więcej reż. Keil Orion Troisi, Igor Vamos / 21 min
Yes Men – specjaliści od wrabiania korporacji – tym razem biorą na celownik Adidasa, któremu wytykają bezwzględne wykorzystywanie pracowników w Azji. Podszywając się pod giganta przy pomocy przemyślanej kampanii (i odjechanej kolekcji mody na Berlin Fashion Week), zmuszą go do oficjalnego odcięcia się od ich pomysłu. A to będzie przyznaniem się do stosowania nieetycznych praktyk…

Baza 
Tytułowa baza, zlokalizowana na jednym z największych lotnisk kontynentu, to miejsce, gdzie setki paryskich taksówkarzy czekają na kolejny kurs. Wszyscy są migrantami – przebywanie w miejscu, gdzie nieustannie lądują samoloty z całego świata daje im namiastkę kontaktu z odległą często o tysiące kilometrów ojczyzną. Każda z niepowtarzalnych postaci, które przewijają się przed wszędobylską kamerą, ma do opowiedzenia dziesiątki anegdot. Baza to dla nich nie tylko poczekalnia. Można tu spotkać krajanów, znajomych, napić się kawy, zagrać w ping ponga, pomodlić się i pogadać. W powietrzu tętnią egzotyczne rytmy: hiphop z przedmieść miesza się afrobeatem. Nieustannie zmieniając protagonistów i eksperymentując z ustawieniem kamery, Vadim Dumesh tworzy fascynujący obraz niepowtarzalnego mikrokosmosu, w którym odbija się współczesna Francja.

A modern Tower of Babel: the base for taxi drivers at one of the continent's largest airports.
Located at one of the continent's largest airports, the eponymous base is where hundreds of Parisian taxi drivers await their next fare. They are all migrants and being in a place where planes from all over the world constantly land gives them a substitute for contact with their homelands, often thousands of kilometers away. Each unique character who passes in front of the ubiquitous camera has dozens of anecdotes to share. The base is more than just a waiting room—it’s a place to meet fellow expatriates, share coffee, play ping pong, pray, and chat. The air buzzes with exotic rhythms, as suburban hip-hop blends with afrobeat. Constantly shifting protagonists and experimenting with camera angles, Vadim Dumesh crafts a captivating portrait of this unique microcosm, which reflects contemporary France.
72''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 18:00
Deszczu nie będzie / The Battle for Laikipia
Susza trwająca od półtora roku w kenijskim regionie Laikipia skłania zdesperowanych pasterzy do buntu wobec zakazu wypasania zwierząt na terenach zajmowanych przez europejskich osadników. Oliwy do tego rebelianckiego ognia dolewa zbliżający się termin wyborów. Sprawa ma dla koczowniczej społeczności Samburu wymiar polityczny. To w końcu ziemie, na których ich przodkowie prowadzili wypas bydła i kóz. Właściciele rancz i rezerwatów w poczuciu zagrożenia bronią się przed obecnością miejscowych, jak tylko mogą – wznoszą ogrodzenia elektryczne, zatrudniają uzbrojone bojówki i prowadzą regularne patrole. Gdy dopuszczają się przemocy wobec zwierząt, dochodzi do gwałtownej eskalacji burzliwego już konfliktu. Film o tożsamości, skomplikowanym dziedzictwie brytyjskiego kolonializmu i o tym, kto decyduje o dostępie do zasobów naturalnych, szczególnie tam, gdzie zmiany klimatyczne odciskają najgłębsze piętno.

Kenya. Global warming intensifies old conflicts rooted in colonial history.
A year and a half of drought in Kenya’s Laikipia region has driven desperate shepherds to defy grazing restrictions in territories occupied by European settlers. The looming election only intensifies the unrest. For the nomadic Samburu community, this conflict isn’t just about resources but about ancestral lands where their forebears once grazed cattle and goats. Ranch and reserve owners, feeling the pressure, defend their property with electric fences, armed militias, and regular patrols. But when violence is committed against animals, the volatile situation escalates. This is a story about identity, the tangled legacy of British colonialism, and who has the right to control natural resources in a region profoundly affected by climate change.
94''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 18:00
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.

Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 20:20
niedziela, 9 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!

Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!

Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 13:00
Kronika obrzędów żałobnych / A Chronicle of Memorial Rites
"Robert Kowalski przez osiem lat dokumentował przebieg miesięcznic smoleńskich, które nieoczekiwanie stały się forum bezpośredniego spotkania ówczesnych władz państwa z obywatelami. Składanie wieńców i uliczne modlitwy rządzących chronione były przez snajperów, odziały antyterrorystyczne, SOP i policję konną. Antagonistami Jarosława Kaczyńskiego byli ludzie zrzeszeni w niewielkich grupach albo wręcz działający w pojedynkę.
Z jednej strony mamy tu prawdziwą ludzką tragedię, z drugiej – paralelną rzeczywistość politycznego marketingu. W miarę upływu lat charakter tytułowych obrzędów stopniowo się zmienia: od uroczystych rytuałów służących utrwaleniu władzy po groteskowe kombinacje po jej utracie."

For eight years, Robert Kowalski documented the Smolensk monthlies, a series of gatherings that unexpectedly became direct encounters between the nation’s top politicians and its citizens. These wreath layings and street prayers, organized by authorities, were secured by snipers, anti-terrorist units, the State Protection Service, and mounted police. Opposing Jarosław Kaczyński were loosely organized small groups or even individuals acting alone. While the plane crash was, on one level, a human tragedy, these displays evolved into a form of alternate-reality political marketing. Over time, the nature of the ceremonies shifted—from solemn rituals aimed at consolidating power to grotesque displays of convulsions after that power was lost.

Po seansie zapraszamy na spotkanie z Mo Tomaszewską Optymizm i humor w projektowaniu zmiany społecznej
Rozmowa odbędzie się w języku polskim.

Mo Tomaszewska
– artystka wizualna, performerka i hydrofeministka. Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych (MA 2018) oraz Wydziału Intermediów (MA 2022) Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Studiowała również malarstwo i historię sztuki na University of Leeds w Anglii (2014). Uczestniczka KEM School (2024) oraz rocznego kursu teatru dokumentalnego Teatr na faktach w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego (2023–24), gdzie przygotowała performatywne czytanie Fluo ergo sum – płynę, więc jestem. Jej praktyka artystyczna skupia się na sztuce performance i artywizmie, poruszając tematy nierówności społecznych, praw człowieka i ekologii – zwłaszcza ochrony ekosystemów wodnych. Jako Rzeka Biała, członkini kolektywu Siostry Rzeki i Koalicji Ratujmy Rzeki, aktywnie działa na rzecz ochrony polskich rzek, strumieni i mokradeł, współpracując z organizacjami ekologicznymi oraz instytucjami naukowymi. W 2022 roku zrealizowała projekt Serce oddaję Rzece – samotny, miesięczny protest-performance kajakiem Wisłą do Bałtyku, będący wyrazem sprzeciwu wobec degradacji królowej polskich rzek.

70''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 14:00
Nie jesteś sama / Abortion Dream Team
"Ich numer telefonu znamy z demonstracji. Twarze z okładek gazet albo furgonetki antyaborcyjnej. Nazwiska z kampanii społecznych lub doniesień sądowych. W filmie poznajemy bliżej Justynę, Kingę, Natalię i Karolinę - przyjaciółki i aktywistki tworzące Aborcyjny Dream Team. Dziewczyny odbierają telefon pomocowy i chwalą się na TikToku, że umożliwiają 100 aborcji dziennie szokując hasłem „Aborcja jest OK!”.
Mają przeciwko sobie wszystkich - opinię publiczną, lekarzy, polityków. Mało kto rozumie, że ich prowokacyjny styl to walka ze stygmą aborcyjną, a w tle toczy się batalia o wolność i zdrowie kobiet. Jednak po wyroku trybunału, praktycznie zakazującego dokonywania aborcji, ich grupa staje się symbolem społecznej rewolucji a numer infolinii skanduje tysiące ludzi na protestach. Niszowa wcześniej działalność staje się coraz bardziej niebezpieczna znajdując się nagle w centrum zainteresowania – nie tylko mediów, ale również prokuratury. Jedna z nich, Justyna staje przed sądem za “pomoc w aborcji”. W momentach wyczerpania i rozpaczy dziewczyny ratują się poczuciem humoru i wzajemnym wsparciem, a potem stawiają się na posterunku z pytaniem „jak mogę Ci pomóc”?"

Their phone number is known from demonstrations. Faces from newspaper covers or the anti-abortion van. The first film about the Abortion Dream Team, which consists of friends and activists – Justyna, Kinga, Natalia, and Karolina.
Their phone number is known from demonstrations. Faces from newspaper covers or the anti-abortion van. Names from social campaigns or court reports.
In the film, we get to know Justyna, Kinga, Natalia, and Karolina – friends and activists who make up the Abortion Dream Team. They answer the helpline and proudly share on TikTok that they facilitate 100 abortions a day, shocking many with the slogan: “Abortion is OK!”
They face opposition from all sides—public opinion, doctors, politicians. Few understand that their provocative style is a fight against abortion stigma, while in the background, a battle for women's freedom and health unfolds. After the tribunal’s ruling that effectively banned abortion, their group became a symbol of social revolution, with their hotline number chanted by thousands at protests.
What was once a niche initiative is now increasingly dangerous, suddenly at the center of attention—not only from the media but also from prosecutors. One of them, Justyna, faces trial for “helping in abortion.” In moments of exhaustion and despair, the women find solace in humor and mutual support—only to return to their mission, asking, “How can I help you?”

82''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 16:30
Antidotum / Antidote
Ten dokument ogląda się jak prawdziwy szpiegowski thriller. Jego protagoniści w imię przekonań rzucają wyzwanie psychopatycznemu władcy Kremla. To oni - dziennikarze śledczy - są tytułowym antidotum na jad rosyjskich służb specjalnych, które dosłownie i w przenośni zatruwają instytucje wolnego świata. Kluczową postacią filmu i naszym przewodnikiem po uniwersum szpiegów, prowokatorów i podwójnych agentów jest Christo Grozev – były główny specjalista od spraw rosyjskich w portalu śledczym Bellingcat, obecnie żyjący pod ochroną służb w USA. Twórcy dokumentu z detalami pokazują koordynowaną przez Grozeva akcję, dzięki której na Zachód trafia jeden z pracowników tajnego laboratorium chemicznego FSB. To tam powstawały substancje, przy pomocy których rosyjscy agenci zabijali za granicą przeciwników Putina. Trzymający do końca w napięciu film Jonesa uświadamia nam skalę działania moskiewskiego reżimu – ale jest przede wszystkim hołdem dla ludzi, którzy płacą wysoką cenę za trwanie przy swoich przekonaniach.
89''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 18:00
Palestyna, której nie było / There Was Nothing Here Before
Wprowadzenie do filmu wygłosi dr Magdalena Pycińska.

Pomysł, żeby Palestyńczyk pokazał w dokumencie zamknięty świat żydowskich osiedli na Zachodnim Brzegu, wydaje się karkołomny. Miał jednak spore szanse powodzenia. Reżyser nawiązuje kontakt z przyjacielem sprzed lat – obecnie ortodoksyjnym osadnikiem, do którego wybiera się z kamerą w odwiedziny. Co wyniknie z tego spotkania? Yvann Yagchi zderza ze sobą przeciwstawne perspektywy i pokazuje, do jakiego stopnia historia jego narodu została wypaczona przez lata manipulacji. Pochodzący z rodziny przedwojennych intelektualistów reżyser pokazuje nam Palestynę sprzed 1948 roku – kraj zupełnie inny od naszych wyobrażeń. Łącząc archiwalia, rodowe pamiątki, animacje i efekty współczesnych poszukiwań, odsłania ślady dawnej świetności swojej rodziny – i kraju. Wbrew tytułowemu sloganowi, który – powtarzany przez lata – zakorzenił się w powszechnej świadomości nie tylko w Izraelu.

Can a Palestinian director unveil the closed world of Jewish West Bank settlements?
The concept of a Palestinian documentary delving into the cloistered world of Jewish West Bank settlements seems almost impossible, yet it holds real potential. The director reconnects with an old friend—now an orthodox settler—and heads into the heart of this closed society, camera in hand. What will emerge from this encounter? Yvann Yagchi brings clashing perspectives into sharp focus, revealing the extent to which his nation’s history has been obscured by decades of manipulation. Coming from a lineage of pre-war intellectuals, he guides us through a Palestine from before 1948—a land utterly different from the one we’ve come to imagine. By intertwining archival footage, family memorabilia, animations, and contemporary investigative findings, Yagchi uncovers the traces of his family’s—and his country’s—former grandeur. All of it counters the titular slogan, which, after years of repetition, has become entrenched in public consciousness—not only in Israel.

Dr Magdalena Pycińska - asystent z doktoratem w Instytucie Bliskiego i Dalekiego UJ. Ukończyła Wydziałowe Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych, pracę obroniła na Uniwersytecie Warszawskim, na Wydziale "Artes Liberales". Członek Stowarzyszenia Closer to Asia (CTA). Zajmuje się współczesnymi dyskursami narodowymi na Bliskim Wschodzie, szczególnie palestyńskim, konfliktem izraelsko-palestyńskim oraz przemianami społecznymi w społeczeństwach muzułmańskich.
71''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 18:00
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.

Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 20:20
poniedziałek, 10 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!

Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!

Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 15:00
Droga do Vermiglio
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.

„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.
119''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 16:00
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.

Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 18:15
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 20:40
wtorek, 11 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!

Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!

Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 12:30
Głowy pełne gwiazd
Miasteczko na kresach, wiosna 1944 r. Jury, słuchacz seminarium duchownego, widząc na szosie kolumny wojska ucieka z klasztoru. Śpiącego nad rzeką dostrzega Włodek, który kradnie kury. Razem zjawiają się w sennym, opuszczonym miasteczku, którego centralnym punktem jest drewniana, niezwykle kolorowo wymalowana szopa, gdzie mieści się kino "Świt". Chłopcy rozglądają się po opuszczonym wnętrzu, w którym Włodek niedawno jeszcze pracował. Właścicielka kina, pani Bekiesińska cieszy się z jego powrotu i -ponieważ wszystkich mężczyzn wywieźli Niemcy - proponuje, by razem z Jurym obsługiwali projektory filmowe. Chłopaków z radością witają córki Bekiesińskiej - Krysia i Anisia.
64''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 13:30
Pełnia
Architekt w średnim wieku decyduje się na ucieczkę z miasta i wtapia w mazowiecką wieś. O cywilizacji przypomina mu pobliska hydrobudowa. W relacjach z mieszkańcami wsi i w lokalnym pejzażu odnajdzie pełnię, która pozwoli mu na powrót.

Wojtek (Tomasz Zaliwski), mężczyzna w średnim wieku, z zawodu architekt wynajmuje pokój u gospodarzy w mazowieckiej wsi. Robi sobie długi urlop od życia w mieście, w małżeństwie, w przemyśle. Nawiązuje szczere relacje z miejscowymi, stara się im pomóc w codziennych zmaganiach. Sprzedawczyni (Anna Seniuk) korzysta z jego wiedzy o literaturze w przygotowaniu do matury z języka polskiego, gospodarze (Anna Milewska i Józef Nowak) naradzają się z nim, jak zdobyć pozwolenie z urzędu na rozbudowę gospodarstwa, z kolei miejscowy mechanik (Janusz Gajos) potrzebuje po prostu męskiej rozmowy o życiowych sukcesach i porażkach. Każda z tych postaci zawiera cząstkę, z którą bohater może się identyfikować.

"Pełnia" stanowi dzieło łączące motywy z dwóch okresów twórczości Andrzeja Kondratiuka. Poetyka filmu odsyła do czarno-białego, paradokumentalnego debiutu "Dziura w ziemi" (1970), ale zapowiada już ucieczkę od cywilizacji i autobiograficzną serię o outsiderze i jego partnerce na leśnym odludziu we wsi Gzowo nad Narwią
93''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 14:45
Rok z życia kraju
Pełen absurdu i nieoczekiwanej energii film found footage o przełomowym momencie polskiej i światowej historii, opowiedzianej na lekko i z dystansem. To nie jest kolejna nudna lekcja historii.

Polska, 1981. Kraj na skraju rozwijającej się rewolucji, z władzami komunistycznymi gotowymi na wszystko, aby ją stłumić. Generał Wojciech Jaruzelski ogłasza w telewizji historyczną decyzję: 13 grudnia w Polsce Ludowej wprowadzony zostaje stan wojenny. Następnego dnia na ulice wjeżdżają czołgi. Żołnierze przejmują kontrolę nad miastami, wprowadzają godzinę policyjną, a armia pacyfikuje strajkujących robotników. Dziennikarze państwowi próbują zdyskredytować opozycję pod przewodnictwem Lecha Wałęsy, a członkowie Solidarności trafiają do więzień. Propaganda działa na pełnych obrotach. Zaczyna się reglamentacja towarów, kolejki po papier toaletowy i inne absurdalne próby zduszenia ducha wolności i niezależności. Czy Polska zapłacze nad swoim losem, czy raczej wyśmieje farsowy teatr, w którym to ona gra główną rolę?
85''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 15:00
Ministranci - pokaz przedpremierowy
Grupa nastoletnich ministrantów, sfrustrowana obojętną postawą dorosłych i instytucji Kościoła wobec niesprawiedliwości społecznej, postanawia wdrożyć własny, nietypowy plan odnowy moralnej. Uzbrojeni w młodzieńczy bunt i własną interpretację Pisma Świętego zakładają podsłuch… w konfesjonale, aby lepiej poznać swoich sąsiadów. Zamaskowani niczym Zorro i z ambicjami na miarę Robin Hooda, stają się sędziami w swoim osiedlowym świecie, pomagając potrzebującym i wymierzając kary za grzechy. Jednak ich misja zamienia się w niebezpieczną grę, a chłopcy, stosując własny, idealistyczny kodeks honorowy, zaczynają balansować na cienkiej granicy między dobrem a złem. Prawdziwe życie blokowiska miesza się z misją wprost z komiksów o superbohaterach, ale zamiast peleryn, bohaterowie noszą komże.

Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę. „Ministranci” to kino, które nie boi się zadawać trudnych pytań o religię, wspólnotę, winę i odkupienie — ale robi to bez kaznodziejstwa, a z luzem, emocją i mocą autentycznego przekazu.
110''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 16:30
Rocznica - pokaz przedpremierowy
Gdy pewnego pięknego popołudnia podczas przyjęcia z okazji 25-ej rocznicy ślubu, syn Ellen i Paula przedstawia im swoją nową dziewczynę, nikt nie podejrzewa, że to początek końca tej szczęśliwej rodziny. Owa nowa narzeczona to Liz, dawna studentka Ellen, wydalona przed laty z uczelni za radykalne poglądy. Pod uroczą powierzchownością skrywa wielkie ambicje, ale żadnych skrupułów. Z każdą kolejną rocznicą wpływ Liz na rodzinę staje się coraz większy i coraz bardziej destrukcyjny, a wylansowana przez nią nowa ideologia nazywana „Zmianą” zdobywa coraz szerszy rozgłos. Skrywane dotąd rodzinne konflikty nabierają nowej mocy, podczas gdy kraj staje nad krawędzią przepaści.
112''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 18:45
Ósmy dzień tygodnia
Młodzi i zakochani, studentka filozofii i architekt, nie mogą znaleźć dla siebie miejsca w zrujnowanej Warszawie. Mieszkania są przeludnione, na dworze siąpi deszcz, a typy w zaułkach obrzucają ich wyzwiskami. To nie jest kraj dla zakochanych.

Aleksander Ford zaadaptował opowiadanie Marka Hłaski pod tym samym tytułem, aby włączyć się w nurt młodej szkoły polskiej, ukazującej dramatyczne warunki życia w powojennej Warszawie i pesymizm młodego pokolenia. Ford zastosował ekspresjonistyczne środki wyrazu: dramatyczną muzykę, groteskowe twarze na drugim planie, kontrastujące nastroje. Film powstał w koprodukcji z zachodnioniemiecką wytwórnią CCC-Filmkunst, prowadzoną przez Artura Braunera, niemieckiego producenta polsko-żydowskiego pochodzenia, ocalonego z Łodzi. Zachodnie kontakty Forda i pozytywne recenzje w niemieckiej prasie wzbudziły nieufność władz PRL, więc film został odłożony przez cenzurę na półkę aż do 1983 roku.
83''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 20:55
środa, 12 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!

Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!

Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
środa, 12 listopada 2025
godz. 15:40
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.

Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
środa, 12 listopada 2025
godz. 16:40
Listopad
Listopad to jednocześnie mroczna baśń, horror i niezwykła historia miłosna. Bazując na estońskim bestsellerze, reżyser stworzył jedyną w swoim rodzaju filmową miksturę przywołującą dziewiętnastowieczny folklor w sposób niezwykle oryginalny i niemożliwy do podrobienia. Listopad opowiada historię mieszkańców wsi, którzy starają się przetrwać zimę, i pary młodych ludzi borykających się z problemami miłosnymi. Historia zanurzona jest w lokalnych wierzeniach, które przenikają każdą sferę życia postaci – zmarli powracają do świata żywych, by spotkać się z członkami swoich rodzin, bohaterowie zawierają pakty z diabłem i przygotowują magiczne eliksiry.

O tym surrealistycznym, momentami groteskowym kinie kostiumowym, korespondującym ze zwrotem ludowym w europejskiej humanistyce, porozmawiają poetka i historyczka sztuki Agata Jabłońska oraz poeta i działacz Dawid Mateusz.
Agata Jabłońska (‘85) - artystka, aktywistka, historyczka sztuki, matka, muzealniczka, wikipedystka. Tworzy wiersze, książki artystyczne, tkaniny, obiekty i zdjęcia, prowadzi warsztaty i wędruje. Pracuje Muzeum Narodowym w Krakowie. Jest autorką Raportu wojennego (2017), dla moich dziewczyn (2021) i tomu Księżyc Grzybiarek (2023), jej wiersze znalazły się m. in w antologiach: Biji Rojava! (2019) Jak długo będziemy musieli (2020), Poetki na czasy zarazy (2021), Żeby ten wiersz był pudełkiem zapałek. Obiektywizm w polskiej poezji (2024), Antologii KONTENTU (2021), Opowiedz zwierzę. Poetki i poeci o zwierzętach (2025). Związana z nieregularnikiem Stoner Polski.
Dawid Mateusz (ur. 1986 w Wadowicach) – autor debiutanckiej Stacji wieży ciśnień, która otrzymała m.in. Nagrodę im. Kazimiery Iłłakowiczówny za debiut roku, nagrodę czytelników Browar za debiut oraz nominację do Nagrody Literackiej Gdynia. Redaktor: między innymi kilkunastu książek poetyckich i almanachu Połów. Poetyckie debiuty (2018-2022). Animator kultury: współzałożyciel Krakowskiej Szkoły Poezji im. Aleksandra Fredry, organizator kilkuset wydarzeń kulturalnych w ostatnich latach. Jego wiersze były tłumaczone na angielski, czeski, rumuński, węgierski, kataloński, litewski, ukraiński. Prezes Stowarzyszenia Kultura w Pracy.
Serdecznie zapraszamy, niech obraz przemówi do Was wierszem! Cykl „Kinoversum” współfinansowany jest ze środków Miasta Kraków.
115''
środa, 12 listopada 2025
godz. 19:00
czwartek, 13 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!

Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!

Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
czwartek, 13 listopada 2025
godz. 16:30
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
czwartek, 13 listopada 2025
godz. 17:30
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.

„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.

Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
czwartek, 13 listopada 2025
godz. 19:00