wybierz datę
Październik
Śr
01
Cz
02
Pt
03
So
04
Nd
05
Pn
06
Wt
07
Śr
08
Cz
09
Pt
10
So
11
Nd
12
Pn
13
Wt
14
Śr
15
Cz
16
Pt
17
So
18
Nd
19
Pn
20
Wt
21
Śr
22
Cz
23
Pt
24
So
25
Nd
26
Pn
27
Wt
28
Śr
29
Cz
30
Pt
31
Listopad
So
01
Nd
02
Pn
03
Wt
04
Śr
05
Cz
06
Pt
07
So
08
Nd
09
Pn
10
Wt
11
Śr
12
Cz
13
Pt
14
So
15
Nd
16
Pn
17
Wt
18
Śr
19
Cz
20
Pt
21
So
22
Nd
23
Pn
24
Wt
25
Śr
26
Cz
27
Pt
28
So
29
Nd
30
Grudzień
Pn
01
Wt
02
Śr
03
Cz
04
Pt
05
So
06
Nd
07
Pn
08
Wt
09
Śr
10
Cz
11
Pt
12
So
13
Nd
14
Pn
15
Wt
16
Śr
17
Cz
18
Pt
19
So
20
Nd
21
Pn
22
Wt
23
Śr
24
Cz
25
Pt
26
So
27
Nd
28
Pn
29
Wt
30
Śr
31
Styczeń
Cz
01
Pt
02
So
03
Nd
04
Pn
05
Wt
06
Śr
07
Cz
08
Pt
09
So
10
Nd
11
Pn
12
Wt
13
Śr
14
Cz
15
Pt
16
So
17
Nd
18
Pn
19
Wt
20
Śr
21
Cz
22
Pt
23
So
24
Nd
25
Pn
26
Wt
27
Śr
28
Cz
29
Pt
30
So
31
zobacz wszystko
Repertuar:
Brak wydarzeń w wybranym dniu
sobota, 25 października 2025
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Fantastycznie śmieszna komedia reżysera serialu 1670, Kordiana Kądzieli.
LARP. Miłość, trolle i inne questy to przezabawna opowieść o dojrzewaniu, szkole, pierwszej miłości i pewnym wyjątkowym hobby. Pełna akcji i humoru komedia opowiada o nastoletnim uczniu technikum, niezrozumianym przez rodzinę i prześladowanym przez rówieśników z powodu swojej pasji do fantastyki i… odgrywania elfa w grach LARP (live action role-playing). W obsadzie filmu m.in. Martyna Byczkowska, Andrzej Konopka, Bartłomiej Topa, Edyta Olszówka, Maciej Bisiorek, Agnieszka Rajda i Michał Balicki. W roli głównej - debiutujący na wielkim ekranie Filip Zaręba.
LARP to terenowa wersja gier RPG, której uczestnicy wspólnie tworzą i przeżywają opowieści spod znaku magii i miecza, wcielając się w wybrane przez siebie role. W tym niesamowitym, wymyślonym świecie Sergiusz (Filip Zaręba) jest prawdziwym herosem – męskim, dzielnym, niepokonanym. W świecie rzeczywistym – już niekoniecznie. Sytuacja chłopaka komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy w technikum pojawia się nowa uczennica – piękna Helena (Martyna Byczkowska), w której Sergiusz zakochuje się od pierwszego wejrzenia. Niestety dziewczyna zaczyna kolegować się z grupą popularnych uczniów. Sergiusz czuje, że w starciu ze szkolnymi trollami ma nikłe szanse na zdobycie serca Heleny. Wszystko zmienia się, gdy niespodziewanie odkrywa tajemnicę nastolatki, a do miasta przybywa sławny autor bestsellerów (Bartłomiej Topa).
93''
sobota, 25 października 2025
godz. 16:10
Chopin, Chopin
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak dojrzewa do odkrycia, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.
133''
sobota, 25 października 2025
godz. 17:50
Paw zwyczajny
Kochający syn, lojalny przyjaciel, błyskotliwy kompan na wieczorne wyjście, idealny ojciec – Matthias sprawdzi się w każdej roli. Nic dziwnego, że ów przystojny, obyty, szarmancki pracownik jest podporą firmy wynajmującej na godziny dobrych synów, fajnych tatusiów, najlepszych przyjaciół. Paw zwyczajny, czyli nadzwyczajny debiut Austriaka Bernharda Wengera, przebój weneckiego Tygodnia Krytyki, to film, który zapewni doborowe towarzystwo, humor z najwyższej półki, błyskotliwy społeczny komentarz i dawkę – taką w sam raz – refleksji o zagubionej tożsamości. Nie dość, że jest ujmujący, inteligentny i dowcipny, to jeszcze świetnie wygląda – Paw… po prostu jest jak Matthias!
102''
sobota, 25 października 2025
godz. 18:30
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
sobota, 25 października 2025
godz. 20:20
niedziela, 26 października 2025
Caravaggio: Na tropie arcydzieła
W kwietniu 2021 roku dom aukcyjny Ansorena w Madrycie wystawił obraz zatytułowany „Ecce Homo” z ceną wywoławczą 1500 euro. Autor dzieła pozostawał nieznany – do czasu. W ciągu kilkunastu godzin eksperci z Hiszpanii i Włoch rozpoznali w nim zaginione dzieło Caravaggia, mistrza baroku. Obraz został natychmiast wycofany z aukcji, a eksperci, marszandzi i kolekcjonerzy ruszyli do gry, oferując zawrotne sumy. Jednak wkrótce pojawiły się również głosy kwestionujące autentyczność obrazu i uczciwość rzeczoznawców. Jak poznać prawdę, gdy w grę wchodzą duże pieniądze?
Zrealizowany z napięciem godnym kina sensacyjnego dokument Álvaro Longorii (producent filmu „Wszyscy wiedzą”) odsłania kulisy rynku sztuki, potęgi przypadku i fascynujących losów arcydzieł, które znikają i powracają jak duchy przeszłości. Jednocześnie zapoznaje widza z niezwykłym warsztatem i twórczością Caravaggia. Michelangelo Merisi da Caravaggio (1571-1610), wielki reformator malarstwa europejskiego, jest jedną z najbardziej tajemniczych i fascynujących postaci historii sztuki. Był bezkompromisowy zarówno w podejściu do sztuki, jak i życia. Zerwanie z idealizowaniem formy na rzecz naturalizmu i dramatyzmu, posługiwanie się mocnym światłocieniem, kontrastami barwnymi czy zbliżeniami oburzało zwolenników klasycznego stylu, jednocześnie inspirując młodych artystów z całej Europy. Ogromne zainteresowanie, jakim cieszy się do dziś, wynika nie tylko z jego przełomowej techniki, ale także burzliwego i obfitującego w skandale życia. Skazano go na śmierć za zabójstwo, aresztowano i osadzono w więzieniu za udział w pobiciu, sam też przeżył zamach na swoje życie z rąk nieustalonego sprawcy.
78''
niedziela, 26 października 2025
godz. 15:00
Miasto, które wyjechało
Nie każda podróż jest wyborem. Bohaterowie “Miasta, które wyjechało” Natalii Pietsch i Grzegorza Piekarskiego nie mieli wyjścia, musieli zabrać cały swój dorobek i opuścić rodzinne strony na zawsze. Po dziesięciu tysiącach lat nieprzerwanego osadnictwa prastare miasto Hasankeyf znika pod wodą. Z rozkazu tureckich władz w regionie północnego Kurdystanu ma powstać ponad 20 zapór, co oznacza przesiedlenie ponad 350 tysięcy Arabów i Kurdów. Obietnice nowoczesnego życia odbierają ludziom tożsamość i rodzinne domy, zastępując je budynkami z betonu. Rengin, kurdyjska pasterka, i Burak, miejscowy fryzjer, zostają uwikłani w polityczną grę, w której przetrwanie zależy od podporządkowania się nowym, niezrozumiałym regułom: samotni mieszkańcy tracą prawo do nowych domów, a pasterze muszą oddać swoje zwierzęta. Każde kolejne ograniczenie przypomina im, że ich życie nigdy nie należało do nich – są jedynie pionkami w systemie, który wymaga posłuszeństwa i uległości.
70''
niedziela, 26 października 2025
godz. 16:30
Chopin, Chopin
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak dojrzewa do odkrycia, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.
133''
niedziela, 26 października 2025
godz. 17:50
Paw zwyczajny
Kochający syn, lojalny przyjaciel, błyskotliwy kompan na wieczorne wyjście, idealny ojciec – Matthias sprawdzi się w każdej roli. Nic dziwnego, że ów przystojny, obyty, szarmancki pracownik jest podporą firmy wynajmującej na godziny dobrych synów, fajnych tatusiów, najlepszych przyjaciół. Paw zwyczajny, czyli nadzwyczajny debiut Austriaka Bernharda Wengera, przebój weneckiego Tygodnia Krytyki, to film, który zapewni doborowe towarzystwo, humor z najwyższej półki, błyskotliwy społeczny komentarz i dawkę – taką w sam raz – refleksji o zagubionej tożsamości. Nie dość, że jest ujmujący, inteligentny i dowcipny, to jeszcze świetnie wygląda – Paw… po prostu jest jak Matthias!
102''
niedziela, 26 października 2025
godz. 18:30
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
niedziela, 26 października 2025
godz. 20:20
poniedziałek, 27 października 2025
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Fantastycznie śmieszna komedia reżysera serialu 1670, Kordiana Kądzieli.
LARP. Miłość, trolle i inne questy to przezabawna opowieść o dojrzewaniu, szkole, pierwszej miłości i pewnym wyjątkowym hobby. Pełna akcji i humoru komedia opowiada o nastoletnim uczniu technikum, niezrozumianym przez rodzinę i prześladowanym przez rówieśników z powodu swojej pasji do fantastyki i… odgrywania elfa w grach LARP (live action role-playing). W obsadzie filmu m.in. Martyna Byczkowska, Andrzej Konopka, Bartłomiej Topa, Edyta Olszówka, Maciej Bisiorek, Agnieszka Rajda i Michał Balicki. W roli głównej - debiutujący na wielkim ekranie Filip Zaręba.
LARP to terenowa wersja gier RPG, której uczestnicy wspólnie tworzą i przeżywają opowieści spod znaku magii i miecza, wcielając się w wybrane przez siebie role. W tym niesamowitym, wymyślonym świecie Sergiusz (Filip Zaręba) jest prawdziwym herosem – męskim, dzielnym, niepokonanym. W świecie rzeczywistym – już niekoniecznie. Sytuacja chłopaka komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy w technikum pojawia się nowa uczennica – piękna Helena (Martyna Byczkowska), w której Sergiusz zakochuje się od pierwszego wejrzenia. Niestety dziewczyna zaczyna kolegować się z grupą popularnych uczniów. Sergiusz czuje, że w starciu ze szkolnymi trollami ma nikłe szanse na zdobycie serca Heleny. Wszystko zmienia się, gdy niespodziewanie odkrywa tajemnicę nastolatki, a do miasta przybywa sławny autor bestsellerów (Bartłomiej Topa).
93''
poniedziałek, 27 października 2025
godz. 16:40
Chopin, Chopin
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak dojrzewa do odkrycia, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.
133''
poniedziałek, 27 października 2025
godz. 18:20
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
poniedziałek, 27 października 2025
godz. 20:40
wtorek, 28 października 2025
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
wtorek, 28 października 2025
godz. 14:00
Chopin, Chopin
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak dojrzewa do odkrycia, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.
133''
wtorek, 28 października 2025
godz. 15:30
Lot nad kukułczym gniazdem
Są buntownicy. I jest McMurphy.
Rok 1963, Oregon. Do szpitala psychiatrycznego trafia Randle McMurphy (Jack Nicholson): cwaniak, nonkonformista i charyzmatyczny mąciwoda, który udaje chorobę psychiczną, by uniknąć więzienia. Wkrótce okazuje się, że instytucja pod nadzorem lodowatej siostry Ratched (Louise Fletcher) może być jeszcze bardziej opresyjna. Wraz z grupą przestraszonych pacjentów, McMurphy dokonuje w szpitalu cichej rewolucji.
Adaptacja słynnej powieści Kena Keseya to gorący krzyk sprzeciwu, porywające studium charakterów oraz genialna historia buntu, który jest nam potrzebny jak powietrze. Zdobywca 5 Oscarów – za najlepszy film, reżyserię, scenariusz i dla dwojga odtwórców głównych ról – „Lot nad kukułczym gniazdem” to jedno z arcydzieł amerykańskiego lat 70.: dekady, w której społeczny gniew rozpalał twórczą wyobraźnię najlepszych amerykańskich reżyserów. Dzięki oszałamiającemu sukcesowi „Lotu…” Miloš Forman, przybysz z Europy Wschodniej, trafił na hollywoodzki szczyt. Pozostał na nim do końca swojej kariery.
Zobaczcie Jacka Nicholsona w jego najlepszej roli i odwiedźcie pacjentów, którzy rzucają wyzwanie bezwzględnemu systemowi.
133''
wtorek, 28 października 2025
godz. 18:00
środa, 29 października 2025
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Fantastycznie śmieszna komedia reżysera serialu 1670, Kordiana Kądzieli.
LARP. Miłość, trolle i inne questy to przezabawna opowieść o dojrzewaniu, szkole, pierwszej miłości i pewnym wyjątkowym hobby. Pełna akcji i humoru komedia opowiada o nastoletnim uczniu technikum, niezrozumianym przez rodzinę i prześladowanym przez rówieśników z powodu swojej pasji do fantastyki i… odgrywania elfa w grach LARP (live action role-playing). W obsadzie filmu m.in. Martyna Byczkowska, Andrzej Konopka, Bartłomiej Topa, Edyta Olszówka, Maciej Bisiorek, Agnieszka Rajda i Michał Balicki. W roli głównej - debiutujący na wielkim ekranie Filip Zaręba.
LARP to terenowa wersja gier RPG, której uczestnicy wspólnie tworzą i przeżywają opowieści spod znaku magii i miecza, wcielając się w wybrane przez siebie role. W tym niesamowitym, wymyślonym świecie Sergiusz (Filip Zaręba) jest prawdziwym herosem – męskim, dzielnym, niepokonanym. W świecie rzeczywistym – już niekoniecznie. Sytuacja chłopaka komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy w technikum pojawia się nowa uczennica – piękna Helena (Martyna Byczkowska), w której Sergiusz zakochuje się od pierwszego wejrzenia. Niestety dziewczyna zaczyna kolegować się z grupą popularnych uczniów. Sergiusz czuje, że w starciu ze szkolnymi trollami ma nikłe szanse na zdobycie serca Heleny. Wszystko zmienia się, gdy niespodziewanie odkrywa tajemnicę nastolatki, a do miasta przybywa sławny autor bestsellerów (Bartłomiej Topa).
93''
środa, 29 października 2025
godz. 16:40
Chopin, Chopin
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak dojrzewa do odkrycia, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.
133''
środa, 29 października 2025
godz. 18:20
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
środa, 29 października 2025
godz. 20:40
czwartek, 30 października 2025
LARP. Miłość, trolle i inne questy
Fantastycznie śmieszna komedia reżysera serialu 1670, Kordiana Kądzieli.
LARP. Miłość, trolle i inne questy to przezabawna opowieść o dojrzewaniu, szkole, pierwszej miłości i pewnym wyjątkowym hobby. Pełna akcji i humoru komedia opowiada o nastoletnim uczniu technikum, niezrozumianym przez rodzinę i prześladowanym przez rówieśników z powodu swojej pasji do fantastyki i… odgrywania elfa w grach LARP (live action role-playing). W obsadzie filmu m.in. Martyna Byczkowska, Andrzej Konopka, Bartłomiej Topa, Edyta Olszówka, Maciej Bisiorek, Agnieszka Rajda i Michał Balicki. W roli głównej - debiutujący na wielkim ekranie Filip Zaręba.
LARP to terenowa wersja gier RPG, której uczestnicy wspólnie tworzą i przeżywają opowieści spod znaku magii i miecza, wcielając się w wybrane przez siebie role. W tym niesamowitym, wymyślonym świecie Sergiusz (Filip Zaręba) jest prawdziwym herosem – męskim, dzielnym, niepokonanym. W świecie rzeczywistym – już niekoniecznie. Sytuacja chłopaka komplikuje się jeszcze bardziej, kiedy w technikum pojawia się nowa uczennica – piękna Helena (Martyna Byczkowska), w której Sergiusz zakochuje się od pierwszego wejrzenia. Niestety dziewczyna zaczyna kolegować się z grupą popularnych uczniów. Sergiusz czuje, że w starciu ze szkolnymi trollami ma nikłe szanse na zdobycie serca Heleny. Wszystko zmienia się, gdy niespodziewanie odkrywa tajemnicę nastolatki, a do miasta przybywa sławny autor bestsellerów (Bartłomiej Topa).
93''
czwartek, 30 października 2025
godz. 16:40
Chopin, Chopin
Paryż, 1835 rok. Fryderyk Chopin ma 25 lat i jest ulubieńcem paryskich salonów, arystokracji i króla Francji. Żadne znaczące wydarzenie nie może odbyć się bez jego udziału. Widzimy go podczas nocnych eskapad i afterparty po koncertach. Zazwyczaj pełnego energii, przykrywającego chorobę żartem. Jego życie ucieka, jednak Fryderyk nie zwalnia. Tworzy swoje największe dzieła, czasem na specjalne zamówienie, a jednocześnie z powodów finansowych, udziela lekcji gry na fortepianie. Jest podziwiany przez przyjaciół i uwielbiany przez kobiety. Z czasem jednak dojrzewa do odkrycia, że najważniejsza w jego życiu jest muzyka.
133''
czwartek, 30 października 2025
godz. 18:20
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
czwartek, 30 października 2025
godz. 20:40
piątek, 31 października 2025
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
piątek, 31 października 2025
godz. 18:15
niedziela, 2 listopada 2025
Strefa pasji / State of passion
Brytyjsko-palestyński chirurg dr Ghassan Abu Sittah spędził 43 dni pod bombardowaniem Gazy, nieustannie lecząc rannych. Jego praca, mierząc się z straszliwymi obrażeniami, atakami na szpitale i osieroconymi dziećmi, stała się symbolem oporu. Film ukazuje jego szóstą i najbardziej wstrząsającą wojnę w Gazie, lęki jego rodziny oraz wspólną pasję do Palestyny, która napędza jego nieustanną misję humanitarną pomimo niebezpieczeństwa.
Festiwale i nagrody: Sheffield Doc/Fest, Cairo International Film Festival (Najlepszy Film Arabski)
British-Palestinian surgeon Dr. Ghassan Abu Sittah spent 43 days under Gaza’s bombardment, treating the wounded without rest. Facing horrific injuries, targeted hospitals, and orphaned children, his work became a symbol of resistance. This film explores his sixth and most harrowing Gaza war, his family’s fears, and the shared passion for Palestine that fuels his relentless humanitarian mission despite the danger.
Festivals and awards: Sheffield Doc/Fest, Cairo International Film Festival (Best Arab Film)
90''
niedziela, 2 listopada 2025
godz. 15:00
Oszukani / The Dupes
Film na podstawie noweli „W pełnym słońcu” („Men in the Sun”, oryg. „Rijāl fī al-Shams”) palestyńskiego pisarza Ghassana Kanafaniego. Trzej palestyńscy uchodźcy – Abu Qais, Assad i Marwan – próbują uciec z libańskich obozów dla uchodźców do Kuwejtu. Ukrywając się w blaszanej, rozgrzanej przez słońce pustyni cysternie, duszą się, gdy przemytnikowi nie udaje się uwolnić ich w porę. Tragedia kończy się dręczącym pytaniem: „Dlaczego nie zapukali w ściany cysterny?”
Festiwale i nagrody: Cannes Film Festival, Locarno Film Festival, BFI London Film Festival, New York Film Festival, Carthage Film Festival (Nagroda Tanit d’Or), Singapore International Film Festival, ALFILM Festival
Based on the novella “Men in the Sun” (orig. “Rijāl fī al-Shams”) by Palestinian writer Ghassan Kanafani. Three Palestinian refugees—Abu Qais, Assad, and Marwan—attempt to escape Lebanon’s refugee camps for Kuwait. Hiding in a water tanker under the desert sun, they suffocate when the smuggler fails to release them in time. The tragedy ends with a haunting question: “Why didn’t they knock on the walls of the tank?”
Festivals and awards: Cannes Film Festival, Locarno Film Festival, BFI London Film Festival, New York Film Festival, Carthage Film Festival (Tanit d’Or Award), Singapore International Film Festival, ALFILM Festival
107''
niedziela, 2 listopada 2025
godz. 17:00
Skutki / Upshot
Suleiman i Mona to para, która wiedzie samotnicze życie, opiekując się zwierzętami i drzewami oraz prowadząc nieustanne, gorące dyskusje na temat życiowych wyborów swoich dzieci. Jednak pewnego dnia ich codzienność zostaje zakłócona, gdy pojawia się nieznajomy, przywołujący na myśl bolesną przeszłość.
Festiwale i nagrody: Locarno Film Festival (Nagroda Golden Pardino - Leopards of Tomorrow), Clermont-Ferrand International Short Film Festival (Nagroda Publiczności w Konkursie Międzynarodowym), El Gouna Film Festival (Nagroda Złotej Gwiazdy)
Suleiman and Mona are a couple who lead a solitary life in which they care for animals and trees and have constant heated discussions about their children’s life choices. However, one day, their routine is disturbed when a stranger shows up, calling to mind a painful past.
Festivals and awards: Locarno Film Festival (Golden Pardino - Leopards of Tomorrow Award), Clermont-Ferrand International Short Film Festival (Audience Award in International Competition), El Gouna Film Festival (Golden Star Award)
34''
niedziela, 2 listopada 2025
godz. 18:00
Dżenin, Dżenin
„Gdzie jest Bóg” – desperacko zastanawia się starszy mężczyzna oglądający gruzy w palestyńskim obozie dla uchodźców w Dżeninie. Wojsko izraelskie wtargnęło do obozu w marcu 2002 roku. Po ciężkich, długotrwałych walkach duży obszar obozu został zrównany z ziemią, a wielu żołnierzy i cywilów straciło życie. Film ukazuje rozmiar, do jakiego przedłużająca się okupacja i terror ze strony Izraela wywarły wpływ na sposób myślenia palestyńskich mieszkańców Dżeninu. Mała dziewczynka, która ma nie więcej niż 12 lat, opowiada swoją historię, ale nie zna strachu. Smutne pytanie przechodzi na widza – jaki los czeka kraj i jego mieszkańców, jeśli nawet dzieci od najmłodszych lat muszą stawić czoła wojnie i przemocy?
Festiwale i nagrody: IDFA International Documentary Film Festival Amsterdam, Bergen International Film Festival, Carthage International Film Festival (Najlepszy Film)
‘Where is God’, an elderly man desperately wonders when surveying the debris in the Palestinian refugee camp Jenin. Israeli troops barged into the camp in March 2002. After a grim battle that lasted for days, a large part of the camp had been razed to the ground and, besides a number of soldiers, many civilians had been killed. The film shows the extent to which the prolonged oppression and terror has affected the state of mind of the Palestinian inhabitants of Jenin. A little girl, who does not seem to be much older than twelve, tells her story but knows no fear. The sad question forces itself on the spectator—what will become of a country, its people when even the children are confronted with war and violence from a very early age?
Festivals and awards: IDFA International Documentary Film Festival Amsterdam, Bergen International Film Festival, Carthage International Film Festival (Best Film)
54''
niedziela, 2 listopada 2025
godz. 18:45
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
niedziela, 2 listopada 2025
godz. 19:15
Pierwsze spojrzenie / When I saw You
Jordania w 1967 roku. Jedenastoletni Tarek i jego matka, rozdzieleni z ojcem podczas wojny, czekają w obozie dla uchodźców na powrót do Palestyny. Niespokojny i tęskniący za ponownym spotkaniem Tarek odkrywa grupę ucieleśniającą wolność i nadzieję. Podróż z nimi odmienia jego życie, uwieczniając moment, w którym młodzieńczy idealizm i polityczne przebudzenie otwierają drogę do zmiany.
Festiwale i nagrody: Berlinale (Nagroda NETPAC dla Najlepszego Filmu Azjatyckiego), Toronto International Film Festival, São Paulo International Film Festival, !f Istanbul International Independent Film Festival
In 1967 Jordan, 11-year-old Tarek and his mother, separated from his father during war, wait in a refugee camp for a return to Palestine. Restless and longing for reunion, Tarek discovers a group embodying freedom and hope. His journey with them transforms his life, capturing a moment when youthful idealism and political awakening ignite a path toward change.
Festivals and awards: Berlinale (NETPAC Award for Best Asian Film), Toronto International Film Festival, São Paulo International Film Festival, !f Istanbul International Independent Film Festival
93''
niedziela, 2 listopada 2025
godz. 20:00
poniedziałek, 3 listopada 2025
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
poniedziałek, 3 listopada 2025
godz. 18:15
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
wtorek, 4 listopada 2025
godz. 18:15
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
środa, 5 listopada 2025
godz. 16:05
czwartek, 6 listopada 2025
Być jak Mikołaj
Film otwarcia 23. Objazdowego Festiwalu Filmowego. Prawa Człowieka w Filmie 2025
Jak nauczyć się kochać, gdy nie wszystko się rozumie? Jeden z najpiękniejszych polskich filmów o poszukiwaniu miłości i własnego miejsca na świecie.
Mikołaj wkracza w dorosłość. Zanim wyprowadzi się z rodzinnego domu, chce naprawić relację z samodzielnie wychowującym go ojcem, który nie akceptuje jego tożsamości. Kamera wchodzi w przestrzeń codziennych rozmów, w której silne emocje ścierają się z milczeniem, a potrzeba bliskości – z brakiem zrozumienia. Obserwując te sceny, trudno oprzeć się wrażeniu, że bohaterów na drodze do porozumienia czeka jeszcze wiele zakrętów. A przed Mikołajem kolejne wyzwanie – stawienie czoła kafkowskiemu systemowi sądowemu. Czy do tego czasu uda im się znaleźć wspólny język i razem dojrzeć do nowej rzeczywistości?
58''
czwartek, 6 listopada 2025
godz. 18:00
Queer Camp / Summer Qamp
Gdzieś w kanadyjskiej głuszy grupa entuzjastów organizuje letni obóz dla nieheteronormatywnych nastolatków. Przyjeżdżają tu, by oderwać się od codziennych problemów, uwolnić swoją kreatywność i zwyczajnie pobyć z ludźmi, którzy ich akceptują. Dzięki świetnym wychowawcom, potrafiącym pomóc im uwierzyć w siebie, dzieciaki dostają potężny zastrzyk pozytywnej energii, poznają nowych przyjaciół i odkrywają w sobie niespodziewane talenty. Twórcom tego dokumentu udała się rzecz niezwykła. Choć ich bohaterowie na co dzień zmagają się z poważnymi problemami: depresją, prześladowaniem w szkole, nietolerancją, Queer Camp to film pełen śmiechu, empatii i swobodnej ekspresji.
An empathetic, creative energy-filled summer camp for queer teens who can finally be themselves.
In the Canadian wilderness, surrounded by mountains and forests, a passionate group runs a summer camp for non-heteronormative children. Queer teens come here to escape everyday struggles, unleash their creativity, and find a space where they can be accepted. With the support of dedicated educators who help them build confidence, the campers receive a powerful surge of positive energy, build new bonds, and uncover hidden talents. The documentary filmmakers achieve something remarkable: despite the serious issues these teens face daily—depression, bullying, and intolerance—"Queer Camp” is a film brimming with laughter, empathy, and self-expression.
Po seansie zapraszamy na dyskusję „Dom, który wspiera, nie wyklucza - młode osoby trans i ich rodziny”, z udziałem Kasi loffe-Nowinski i Martina Jezierskiego. prowadzenie Edward Stekla. Rozmowa będzie prowadzona w języku polskim i tłumaczona na PJM.
Martin Jezierski - transpłciowy i neuroatypowy aktywista oraz edukator. Współpracował z organizacjami takimi jak The Fairies Collective, Kongresono, a także z firmami prywatnymi, prowadząc szkolenia z zakresu pracy z uczniami z niepełnosprawnościami. Naukowo zajmuje się niepełnosprawnością, fandom studies oraz autyzmem w mediach.
Kasia Ioffe-Nowinski - osoba terapeucka w Centrum Przestworza po pięcioletniej edukacji wyższej z psychologii klinicznej, czteroletniej szkole psychoterapii w modalności Gestalt oraz trzech specjalizacjach z terapii sztuką, w trakcie kształcenia się z terapii seksualnej. Matka 2 dzieci, organizatorka wydarzeń ze strefy kultury, poetka, osoba neuroróżnorodna (ADHD) i o niebinarnej tożsamości płciowej (genderfluid).
80''
czwartek, 6 listopada 2025
godz. 19:15
Gdzie kończy się Rosja + Przechwycone / Where Russia Ends + Intercepted
Gdzie kończy się Rosja / reż. Oleksiy Radynski / Ukraina / 24 min.
Materiały nakręcone przez ukraińskich filmowców podczas wypraw na Syberię jeszcze w czasach ZSRR posłużyły twórcom do stworzenia eseju o rosyjskim imperializmie. Obrazy odkryte już po rozpoczęciu pełnoskalowej inwazji na Ukrainę dają świadectwo skali zniszczeń, jakie zawsze były konsekwencją kolonialnych ambicji Rosji. Niezależnie od tego, czy chodzi o wyzysk miejscowej populacji, czy o dewastację środowiska naturalnego.
Usłysz to, czego nie widać. O czym mówią rosyjscy żołnierze, kiedy dzwonią z frontu do swoich domów? „Przechwycone” to psychologiczny horror, którego groza kryje się poza obrazem.
Russian imperialism and environmental devastation in newly unearthed archival films. An allegory of the war in Ukraine.
Przechwycone Najgłośniejszy ukraiński dokument roku, który trzeba zobaczyć w kinie. Nagrodzony m.in. na Berlinale, Krakowskim Festiwalu Filmowym i WATCH DOCS. Mimo że nie pada w nim ani jeden strzał, nie widać rannych, czołgów ani eksplozji, jego twórcom udało się dotrzeć do istoty tego konfliktu. Długie perfekcyjnie kadrowane ujęcia pokazują księżycowe krajobrazy i wybebeszone wnętrza mieszkań, do których dotarł w 2022 roku „Ruski Mir”. Absurd i bestialstwo wojny odsłaniają sami okupanci: warstwę dźwiękową tworzą wyłącznie przechwycone przez ukraiński wywiad rozmowy rosyjskich żołnierzy, relacjonujących rodzinom swoje wojenne przeżycia. Odważny filmowy eksperyment, w którym dźwięk i obraz wzajemnie wzmacniają swój przekaz, bezlitośnie ujawnia stan rosyjskiego społeczeństwa przeżartego toksyczną propagandą. Takiego filmu o wojnie w Ukrainie jeszcze nie było.
The year’s most acclaimed Ukrainian documentary. A film about the war in Ukraine like no other. Without showing a single shot fired—no wounds, tanks, or explosions—the filmmakers capture the heart of the conflict. Long, perfectly framed shots reveal lunar landscapes and the wrecked interiors of apartments claimed by the "Russian World" in 2022. The absurdity and brutality of war are laid bare by the occupiers themselves: the audio consists solely of intercepted conversations between Russian soldiers and their families, recorded by Ukrainian intelligence, in which they recount their wartime experiences. This bold cinematic experiment, where sound and image amplify one another, mercilessly exposes the state of Russian society, consumed by toxic propaganda. A must-see in theaters.
Po seansie zapraszamy na spotkanie z Marcinem Ogdowskim Wojna w słowach i obrazach. Prowadzenie Magdalena Stoch.
Rozmowa odbędzie się w języku polskim.
dr hab. Magdalena Stoch, prof. UKEN – literaturoznawczyni i kulturoznawczyni, od 2013 roku związana z Katedrą Mediów i Badań Kulturowych Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na reprezentacjach i konstelacjach tożsamości mniejszościowych we współczesnych tekstach kultury, małych formach kulturowych oraz dyskursach medialnych.
Marcin Ogdowski - z wykształcenia socjolog, pisarz, dziennikarz, korespondent wojenny, nazywany również „pierwszym polskim blogerem wojennym”. Pracował m.in. w Iraku, Afganistanie, Ukrainie, Libanie, Gruzji, Ugandzie i Kenii. W mediach od 2000 r., obecnie pracuje dla redakcji „Polski Zbrojnej”, portalu TVP.Info, jest też autorem blogu bezkamuflazu.pl. Napisał siedem książek, cztery kolejne wydał jako współautor. Były to zarówno reportaże, fotoreportaże, jak i powieści – te ostatnie osadzone w nurcie political/war-fiction (w 2018 roku ukazała się powieść „(Dez)Informacja”, traktująca o rosyjskiej wojnie hybrydowej przeciw Polsce). Laureat m.in. „Diamentu Publicystyki” – nagrody serwisu Patronite (2024 rok), Buzdygana (2013 rok) określanego mianem „wojskowego Oscara” oraz Zielonej Gruszki (2011 rok). Uhonorowany także Brązowym (2008 rok) i Srebrnym (2010 rok) Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju oraz Odznaką Honorową 6. Brygady Powietrznodesantowej (2013 rok).
120''
piątek, 7 listopada 2025
godz. 18:00
Drzewa milczą / Silent Trees
Kryzys humanitarny na granicy polsko-białoruskiej – tym razem nie z perspektywy aktywistów, lecz rodziny uchodźczej, której udało się wyrwać z piekła. Szesnastoletnia Kurdyjka Runa wraz z rodzicami i rodzeństwem dociera do zielonej granicy. Po kilkunastu dniach spędzonych w Puszczy Białowieskiej rodzina trafia do ośrodka dla uchodźców – jednak nie w komplecie. W szpitalu umiera uratowana wcześniej z lasu matka. Na barki pogrążonej w żałobie nastolatki spada obowiązek opieki nad braćmi i ojcem, którzy rozpacz przykrywają złością i poczuciem bezradności. O tym, co przeżywa Runa, dowiadujemy się z jej rysunków i stworzonych na ich podstawie animacji. Kotłują się w nich traumatyczne wspomnienia z lasu, lęk i poczucie osamotnienia. Nawet, gdy nad rodziną wisi widmo deportacji, nadludzką niemalże siłą dziewczyna stara się zachować przytomność umysłu, a nawet optymizm, i zrealizować plan matki – zbudować nowe życie w Polsce.
Seans jest dostępny dla osób ze specjalnymi potrzebami w obszarze wzroku:
- Audiodeskrypcja
Audiodeskrypcja jest udostępniana przy użyciu aplikacji Kino Dostępne. Aby skorzystać z audiodeskrypcji konieczne jest zainstalowanie aplikacji na telefonie i zabranie własnych słuchawek. Instrukcję działania aplikacji można znaleźć na stronie: kinodostepne.pl.
The humanitarian crisis on the Polish-Belarusian border—this time seen not through the eyes of activists but from the perspective of a refugee family who managed to escape the nightmare. Sixteen-year-old Kurdish girl Runa, along with her parents and siblings, reaches the forested border. After spending several harrowing days in the Białowieża Forest, the family finds their way to a refugee center—but not together. Runa’s mother, who was previously rescued from the forest, dies in the hospital. Grieving, the young girl suddenly finds herself responsible for her brothers and father, who mask their sorrow with anger and a sense of helplessness. Runa’s experiences are revealed through her drawings and animations, expressing traumatic memories from the forest, fear, and loneliness. Even with the looming threat of deportation, Runa summons nearly superhuman strength to remain grounded, even optimistic, determined to fulfill her mother’s dream—to build a new life in Poland.
Po seansie zapraszamy na rozmowę pt Granice milczenia. z dr. Karolem Wilczyńskim.
Spotkanie odbędzie się w języku polskim i będzie tłumaczone na polski język migowy (PJM)
dr Karol Wilczyński - wykłada islam i migracje na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest prezesem Fundacji Pol. Zajmuje się strategiami komunikacyjnymi kampanii społecznych i fundraisingowych we współpracy z licznymi organizacjami pozarządowymi i politycznymi. Współtworzył Salam Lab, A World of Neighbours Network i Grupę Granica. Jest absolwentem Center for Leadership. Angażuje się w budowanie zrównoważonej polityki migracyjnej w Polsce i UE.
84''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 14:00
Skąd dokąd / In the Rearview
Początek inwazji Rosji na Ukrainę. Ludzie zawieszeni w czasie i przestrzeni, w obliczu niepewnego tu i teraz, decydują się na porzucenie tego, co mają najcenniejsze i wsiadają bez zastanowienia do zakurzonego vana na obcych rejestracjach. Samochód przemierza tysiące kilometrów, pełniąc rozmaite funkcje: poczekalni, szpitala, schronu, a przede wszystkim przestrzeni do zwierzeń i wyznań, którymi w sposób naturalny zaczynają dzielić się współtowarzysze podróży z przypadku. „Skąd dokąd” to portret zbiorowy złożony z doświadczeń ludzi, którzy mają jeden cel: znaleźć bezpieczne schronienie. W vanie, ich tymczasowym azylu, zniesione są różnice płci, wieku, koloru skóry, sprawności fizycznej, pochodzenia, tożsamości, poglądów czy wiary. W języku ukraińskim „skąd” (звідки / zvidky) i „dokąd” (куди / kudy), to też rutynowe pytania zadawane podczas próby przebicia się przez liczne punkty kontrolne, rozmieszczone na terenie Ukrainy.
„Skad dokąd” zdobył już blisko 20 nagród i był pokazywany na blisko 50 festiwalach w Polsce i na świecie.
84''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 16:30
Adidas. Stać cię na więcej + Baza / La Base
Adidas. Stać cię na więcej reż. Keil Orion Troisi, Igor Vamos / 21 min
Yes Men – specjaliści od wrabiania korporacji – tym razem biorą na celownik Adidasa, któremu wytykają bezwzględne wykorzystywanie pracowników w Azji. Podszywając się pod giganta przy pomocy przemyślanej kampanii (i odjechanej kolekcji mody na Berlin Fashion Week), zmuszą go do oficjalnego odcięcia się od ich pomysłu. A to będzie przyznaniem się do stosowania nieetycznych praktyk…
Baza
Tytułowa baza, zlokalizowana na jednym z największych lotnisk kontynentu, to miejsce, gdzie setki paryskich taksówkarzy czekają na kolejny kurs. Wszyscy są migrantami – przebywanie w miejscu, gdzie nieustannie lądują samoloty z całego świata daje im namiastkę kontaktu z odległą często o tysiące kilometrów ojczyzną. Każda z niepowtarzalnych postaci, które przewijają się przed wszędobylską kamerą, ma do opowiedzenia dziesiątki anegdot. Baza to dla nich nie tylko poczekalnia. Można tu spotkać krajanów, znajomych, napić się kawy, zagrać w ping ponga, pomodlić się i pogadać. W powietrzu tętnią egzotyczne rytmy: hiphop z przedmieść miesza się afrobeatem. Nieustannie zmieniając protagonistów i eksperymentując z ustawieniem kamery, Vadim Dumesh tworzy fascynujący obraz niepowtarzalnego mikrokosmosu, w którym odbija się współczesna Francja.
A modern Tower of Babel: the base for taxi drivers at one of the continent's largest airports.
Located at one of the continent's largest airports, the eponymous base is where hundreds of Parisian taxi drivers await their next fare. They are all migrants and being in a place where planes from all over the world constantly land gives them a substitute for contact with their homelands, often thousands of kilometers away. Each unique character who passes in front of the ubiquitous camera has dozens of anecdotes to share. The base is more than just a waiting room—it’s a place to meet fellow expatriates, share coffee, play ping pong, pray, and chat. The air buzzes with exotic rhythms, as suburban hip-hop blends with afrobeat. Constantly shifting protagonists and experimenting with camera angles, Vadim Dumesh crafts a captivating portrait of this unique microcosm, which reflects contemporary France.
72''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 18:00
Deszczu nie będzie / The Battle for Laikipia
Susza trwająca od półtora roku w kenijskim regionie Laikipia skłania zdesperowanych pasterzy do buntu wobec zakazu wypasania zwierząt na terenach zajmowanych przez europejskich osadników. Oliwy do tego rebelianckiego ognia dolewa zbliżający się termin wyborów. Sprawa ma dla koczowniczej społeczności Samburu wymiar polityczny. To w końcu ziemie, na których ich przodkowie prowadzili wypas bydła i kóz. Właściciele rancz i rezerwatów w poczuciu zagrożenia bronią się przed obecnością miejscowych, jak tylko mogą – wznoszą ogrodzenia elektryczne, zatrudniają uzbrojone bojówki i prowadzą regularne patrole. Gdy dopuszczają się przemocy wobec zwierząt, dochodzi do gwałtownej eskalacji burzliwego już konfliktu. Film o tożsamości, skomplikowanym dziedzictwie brytyjskiego kolonializmu i o tym, kto decyduje o dostępie do zasobów naturalnych, szczególnie tam, gdzie zmiany klimatyczne odciskają najgłębsze piętno.
Kenya. Global warming intensifies old conflicts rooted in colonial history.
A year and a half of drought in Kenya’s Laikipia region has driven desperate shepherds to defy grazing restrictions in territories occupied by European settlers. The looming election only intensifies the unrest. For the nomadic Samburu community, this conflict isn’t just about resources but about ancestral lands where their forebears once grazed cattle and goats. Ranch and reserve owners, feeling the pressure, defend their property with electric fences, armed militias, and regular patrols. But when violence is committed against animals, the volatile situation escalates. This is a story about identity, the tangled legacy of British colonialism, and who has the right to control natural resources in a region profoundly affected by climate change.
94''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 18:00
niedziela, 9 listopada 2025
Kronika obrzędów żałobnych / A Chronicle of Memorial Rites
"Robert Kowalski przez osiem lat dokumentował przebieg miesięcznic smoleńskich, które nieoczekiwanie stały się forum bezpośredniego spotkania ówczesnych władz państwa z obywatelami. Składanie wieńców i uliczne modlitwy rządzących chronione były przez snajperów, odziały antyterrorystyczne, SOP i policję konną. Antagonistami Jarosława Kaczyńskiego byli ludzie zrzeszeni w niewielkich grupach albo wręcz działający w pojedynkę.
Z jednej strony mamy tu prawdziwą ludzką tragedię, z drugiej – paralelną rzeczywistość politycznego marketingu. W miarę upływu lat charakter tytułowych obrzędów stopniowo się zmienia: od uroczystych rytuałów służących utrwaleniu władzy po groteskowe kombinacje po jej utracie."
For eight years, Robert Kowalski documented the Smolensk monthlies, a series of gatherings that unexpectedly became direct encounters between the nation’s top politicians and its citizens. These wreath layings and street prayers, organized by authorities, were secured by snipers, anti-terrorist units, the State Protection Service, and mounted police. Opposing Jarosław Kaczyński were loosely organized small groups or even individuals acting alone. While the plane crash was, on one level, a human tragedy, these displays evolved into a form of alternate-reality political marketing. Over time, the nature of the ceremonies shifted—from solemn rituals aimed at consolidating power to grotesque displays of convulsions after that power was lost.
Po seansie zapraszamy na spotkanie z Mo Tomaszewską Optymizm i humor w projektowaniu zmiany społecznej
Rozmowa odbędzie się w języku polskim.
Mo Tomaszewska – artystka wizualna, performerka i hydrofeministka. Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych (MA 2018) oraz Wydziału Intermediów (MA 2022) Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Studiowała również malarstwo i historię sztuki na University of Leeds w Anglii (2014). Uczestniczka KEM School (2024) oraz rocznego kursu teatru dokumentalnego Teatr na faktach w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego (2023–24), gdzie przygotowała performatywne czytanie Fluo ergo sum – płynę, więc jestem. Jej praktyka artystyczna skupia się na sztuce performance i artywizmie, poruszając tematy nierówności społecznych, praw człowieka i ekologii – zwłaszcza ochrony ekosystemów wodnych. Jako Rzeka Biała, członkini kolektywu Siostry Rzeki i Koalicji Ratujmy Rzeki, aktywnie działa na rzecz ochrony polskich rzek, strumieni i mokradeł, współpracując z organizacjami ekologicznymi oraz instytucjami naukowymi. W 2022 roku zrealizowała projekt Serce oddaję Rzece – samotny, miesięczny protest-performance kajakiem Wisłą do Bałtyku, będący wyrazem sprzeciwu wobec degradacji królowej polskich rzek.
70''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 14:00
Nie jesteś sama / Abortion Dream Team
"Ich numer telefonu znamy z demonstracji. Twarze z okładek gazet albo furgonetki antyaborcyjnej. Nazwiska z kampanii społecznych lub doniesień sądowych. W filmie poznajemy bliżej Justynę, Kingę, Natalię i Karolinę - przyjaciółki i aktywistki tworzące Aborcyjny Dream Team. Dziewczyny odbierają telefon pomocowy i chwalą się na TikToku, że umożliwiają 100 aborcji dziennie szokując hasłem „Aborcja jest OK!”.
Mają przeciwko sobie wszystkich - opinię publiczną, lekarzy, polityków. Mało kto rozumie, że ich prowokacyjny styl to walka ze stygmą aborcyjną, a w tle toczy się batalia o wolność i zdrowie kobiet. Jednak po wyroku trybunału, praktycznie zakazującego dokonywania aborcji, ich grupa staje się symbolem społecznej rewolucji a numer infolinii skanduje tysiące ludzi na protestach. Niszowa wcześniej działalność staje się coraz bardziej niebezpieczna znajdując się nagle w centrum zainteresowania – nie tylko mediów, ale również prokuratury. Jedna z nich, Justyna staje przed sądem za “pomoc w aborcji”. W momentach wyczerpania i rozpaczy dziewczyny ratują się poczuciem humoru i wzajemnym wsparciem, a potem stawiają się na posterunku z pytaniem „jak mogę Ci pomóc”?"
Their phone number is known from demonstrations. Faces from newspaper covers or the anti-abortion van. The first film about the Abortion Dream Team, which consists of friends and activists – Justyna, Kinga, Natalia, and Karolina.
Their phone number is known from demonstrations. Faces from newspaper covers or the anti-abortion van. Names from social campaigns or court reports.
In the film, we get to know Justyna, Kinga, Natalia, and Karolina – friends and activists who make up the Abortion Dream Team. They answer the helpline and proudly share on TikTok that they facilitate 100 abortions a day, shocking many with the slogan: “Abortion is OK!”
They face opposition from all sides—public opinion, doctors, politicians. Few understand that their provocative style is a fight against abortion stigma, while in the background, a battle for women's freedom and health unfolds. After the tribunal’s ruling that effectively banned abortion, their group became a symbol of social revolution, with their hotline number chanted by thousands at protests.
What was once a niche initiative is now increasingly dangerous, suddenly at the center of attention—not only from the media but also from prosecutors. One of them, Justyna, faces trial for “helping in abortion.” In moments of exhaustion and despair, the women find solace in humor and mutual support—only to return to their mission, asking, “How can I help you?”
82''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 16:30
Antidotum / Antidote
Ten dokument ogląda się jak prawdziwy szpiegowski thriller. Jego protagoniści w imię przekonań rzucają wyzwanie psychopatycznemu władcy Kremla. To oni - dziennikarze śledczy - są tytułowym antidotum na jad rosyjskich służb specjalnych, które dosłownie i w przenośni zatruwają instytucje wolnego świata. Kluczową postacią filmu i naszym przewodnikiem po uniwersum szpiegów, prowokatorów i podwójnych agentów jest Christo Grozev – były główny specjalista od spraw rosyjskich w portalu śledczym Bellingcat, obecnie żyjący pod ochroną służb w USA. Twórcy dokumentu z detalami pokazują koordynowaną przez Grozeva akcję, dzięki której na Zachód trafia jeden z pracowników tajnego laboratorium chemicznego FSB. To tam powstawały substancje, przy pomocy których rosyjscy agenci zabijali za granicą przeciwników Putina. Trzymający do końca w napięciu film Jonesa uświadamia nam skalę działania moskiewskiego reżimu – ale jest przede wszystkim hołdem dla ludzi, którzy płacą wysoką cenę za trwanie przy swoich przekonaniach.
89''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 18:00
Palestyna, której nie było / There Was Nothing Here Before
Wprowadzenie do filmu wygłosi dr Magdalena Pycińska.Pomysł, żeby Palestyńczyk pokazał w dokumencie zamknięty świat żydowskich osiedli na Zachodnim Brzegu, wydaje się karkołomny. Miał jednak spore szanse powodzenia. Reżyser nawiązuje kontakt z przyjacielem sprzed lat – obecnie ortodoksyjnym osadnikiem, do którego wybiera się z kamerą w odwiedziny. Co wyniknie z tego spotkania? Yvann Yagchi zderza ze sobą przeciwstawne perspektywy i pokazuje, do jakiego stopnia historia jego narodu została wypaczona przez lata manipulacji. Pochodzący z rodziny przedwojennych intelektualistów reżyser pokazuje nam Palestynę sprzed 1948 roku – kraj zupełnie inny od naszych wyobrażeń. Łącząc archiwalia, rodowe pamiątki, animacje i efekty współczesnych poszukiwań, odsłania ślady dawnej świetności swojej rodziny – i kraju. Wbrew tytułowemu sloganowi, który – powtarzany przez lata – zakorzenił się w powszechnej świadomości nie tylko w Izraelu.
Can a Palestinian director unveil the closed world of Jewish West Bank settlements?
The concept of a Palestinian documentary delving into the cloistered world of Jewish West Bank settlements seems almost impossible, yet it holds real potential. The director reconnects with an old friend—now an orthodox settler—and heads into the heart of this closed society, camera in hand. What will emerge from this encounter? Yvann Yagchi brings clashing perspectives into sharp focus, revealing the extent to which his nation’s history has been obscured by decades of manipulation. Coming from a lineage of pre-war intellectuals, he guides us through a Palestine from before 1948—a land utterly different from the one we’ve come to imagine. By intertwining archival footage, family memorabilia, animations, and contemporary investigative findings, Yagchi uncovers the traces of his family’s—and his country’s—former grandeur. All of it counters the titular slogan, which, after years of repetition, has become entrenched in public consciousness—not only in Israel.
Dr Magdalena Pycińska - asystent z doktoratem w Instytucie Bliskiego i Dalekiego UJ. Ukończyła Wydziałowe Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych, pracę obroniła na Uniwersytecie Warszawskim, na Wydziale "Artes Liberales". Członek Stowarzyszenia Closer to Asia (CTA). Zajmuje się współczesnymi dyskursami narodowymi na Bliskim Wschodzie, szczególnie palestyńskim, konfliktem izraelsko-palestyńskim oraz przemianami społecznymi w społeczeństwach muzułmańskich.
71''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 18:00