Na samotną wyspę u brzegu Atlantyku w północnej Francji przyjeżdża pisarz Edgar ze swoją żoną Milène, która straciła mowę w wyniku wypadku samochodowego. Edgar pisze powieść, dla której inspirację stanowi życie mieszkańców wyspy. Rzeczywistość zaczyna zlewać się z literacką fikcją, a postaci zrodzone w wyobraźni pisarza stają się dla niego tak samo prawdziwe jak realni ludzie. Obraz A. Vardy jest doskonałym przykładem nowofalowego zerwania z klasycznym sposobem realizacji filmów. Reżyserka odrzuca linearność i rezygnuje z klasycznego, przyczynowo - skutkowego opowiadania historii, która jest tu pokazywana z perspektywy indywidualnej, jednostkowej. „Stworzenia” są przykładem jednej z pełniejszych realizacji założeń autorskiego kina nowofalowego. W tym bardzo dopracowanym wizualnie filmie Agnès Vardy, utrzymanym w gotyckiej czerni i bieli, główne role grają Catherine Deneuve i Michela Piccoli.
Na samotną wyspę u brzegu Atlantyku w północnej Francji przyjeżdża pisarz Edgar ze swoją żoną Milène, która straciła mowę w wyniku wypadku samochodowego. Edgar pisze powieść, dla której inspirację stanowi życie mieszkańców wyspy. Rzeczywistość zaczyna zlewać się z literacką fikcją, a postaci zrodzone w wyobraźni pisarza stają się dla niego tak samo prawdziwe jak realni ludzie. Obraz A. Vardy jest doskonałym przykładem nowofalowego zerwania z klasycznym sposobem realizacji filmów. Reżyserka odrzuca linearność i rezygnuje z klasycznego, przyczynowo - skutkowego opowiadania historii, która jest tu pokazywana z perspektywy indywidualnej, jednostkowej. „Stworzenia” są przykładem jednej z pełniejszych realizacji założeń autorskiego kina nowofalowego. W tym bardzo dopracowanym wizualnie filmie Agnès Vardy, utrzymanym w gotyckiej czerni i bieli, główne role grają Catherine Deneuve i Michela Piccoli.