wybierz datę
Listopad
So
01
Nd
02
Pn
03
Wt
04
Śr
05
Cz
06
Pt
07
So
08
Nd
09
Pn
10
Wt
11
Śr
12
Cz
13
Pt
14
So
15
Nd
16
Pn
17
Wt
18
Śr
19
Cz
20
Pt
21
So
22
Nd
23
Pn
24
Wt
25
Śr
26
Cz
27
Pt
28
So
29
Nd
30
Grudzień
Pn
01
Wt
02
Śr
03
Cz
04
Pt
05
So
06
Nd
07
Pn
08
Wt
09
Śr
10
Cz
11
Pt
12
So
13
Nd
14
Pn
15
Wt
16
Śr
17
Cz
18
Pt
19
So
20
Nd
21
Pn
22
Wt
23
Śr
24
Cz
25
Pt
26
So
27
Nd
28
Pn
29
Wt
30
Śr
31
Styczeń
Cz
01
Pt
02
So
03
Nd
04
Pn
05
Wt
06
Śr
07
Cz
08
Pt
09
So
10
Nd
11
Pn
12
Wt
13
Śr
14
Cz
15
Pt
16
So
17
Nd
18
Pn
19
Wt
20
Śr
21
Cz
22
Pt
23
So
24
Nd
25
Pn
26
Wt
27
Śr
28
Cz
29
Pt
30
So
31
Luty
Nd
01
Pn
02
Wt
03
Śr
04
Cz
05
Pt
06
So
07
Nd
08
Pn
09
Wt
10
Śr
11
Cz
12
Pt
13
So
14
Nd
15
Pn
16
Wt
17
Śr
18
Cz
19
Pt
20
So
21
Nd
22
Pn
23
Wt
24
Śr
25
Cz
26
Pt
27
So
28
zobacz wszystko
Repertuar:
Brak wydarzeń w wybranym dniu
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
sobota, 8 listopada 2025
godz. 20:20
niedziela, 9 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!
Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!
Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 13:00
Kronika obrzędów żałobnych / A Chronicle of Memorial Rites
"Robert Kowalski przez osiem lat dokumentował przebieg miesięcznic smoleńskich, które nieoczekiwanie stały się forum bezpośredniego spotkania ówczesnych władz państwa z obywatelami. Składanie wieńców i uliczne modlitwy rządzących chronione były przez snajperów, odziały antyterrorystyczne, SOP i policję konną. Antagonistami Jarosława Kaczyńskiego byli ludzie zrzeszeni w niewielkich grupach albo wręcz działający w pojedynkę.
Z jednej strony mamy tu prawdziwą ludzką tragedię, z drugiej – paralelną rzeczywistość politycznego marketingu. W miarę upływu lat charakter tytułowych obrzędów stopniowo się zmienia: od uroczystych rytuałów służących utrwaleniu władzy po groteskowe kombinacje po jej utracie."
For eight years, Robert Kowalski documented the Smolensk monthlies, a series of gatherings that unexpectedly became direct encounters between the nation’s top politicians and its citizens. These wreath layings and street prayers, organized by authorities, were secured by snipers, anti-terrorist units, the State Protection Service, and mounted police. Opposing Jarosław Kaczyński were loosely organized small groups or even individuals acting alone. While the plane crash was, on one level, a human tragedy, these displays evolved into a form of alternate-reality political marketing. Over time, the nature of the ceremonies shifted—from solemn rituals aimed at consolidating power to grotesque displays of convulsions after that power was lost.
Po seansie zapraszamy na spotkanie z Mo Tomaszewską Optymizm i humor w projektowaniu zmiany społecznej
Rozmowa odbędzie się w języku polskim.
Mo Tomaszewska – artystka wizualna, performerka i hydrofeministka. Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych (MA 2018) oraz Wydziału Intermediów (MA 2022) Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Studiowała również malarstwo i historię sztuki na University of Leeds w Anglii (2014). Uczestniczka KEM School (2024) oraz rocznego kursu teatru dokumentalnego Teatr na faktach w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego (2023–24), gdzie przygotowała performatywne czytanie Fluo ergo sum – płynę, więc jestem. Jej praktyka artystyczna skupia się na sztuce performance i artywizmie, poruszając tematy nierówności społecznych, praw człowieka i ekologii – zwłaszcza ochrony ekosystemów wodnych. Jako Rzeka Biała, członkini kolektywu Siostry Rzeki i Koalicji Ratujmy Rzeki, aktywnie działa na rzecz ochrony polskich rzek, strumieni i mokradeł, współpracując z organizacjami ekologicznymi oraz instytucjami naukowymi. W 2022 roku zrealizowała projekt Serce oddaję Rzece – samotny, miesięczny protest-performance kajakiem Wisłą do Bałtyku, będący wyrazem sprzeciwu wobec degradacji królowej polskich rzek.
70''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 14:00
Nie jesteś sama / Abortion Dream Team
"Ich numer telefonu znamy z demonstracji. Twarze z okładek gazet albo furgonetki antyaborcyjnej. Nazwiska z kampanii społecznych lub doniesień sądowych. W filmie poznajemy bliżej Justynę, Kingę, Natalię i Karolinę - przyjaciółki i aktywistki tworzące Aborcyjny Dream Team. Dziewczyny odbierają telefon pomocowy i chwalą się na TikToku, że umożliwiają 100 aborcji dziennie szokując hasłem „Aborcja jest OK!”.
Mają przeciwko sobie wszystkich - opinię publiczną, lekarzy, polityków. Mało kto rozumie, że ich prowokacyjny styl to walka ze stygmą aborcyjną, a w tle toczy się batalia o wolność i zdrowie kobiet. Jednak po wyroku trybunału, praktycznie zakazującego dokonywania aborcji, ich grupa staje się symbolem społecznej rewolucji a numer infolinii skanduje tysiące ludzi na protestach. Niszowa wcześniej działalność staje się coraz bardziej niebezpieczna znajdując się nagle w centrum zainteresowania – nie tylko mediów, ale również prokuratury. Jedna z nich, Justyna staje przed sądem za “pomoc w aborcji”. W momentach wyczerpania i rozpaczy dziewczyny ratują się poczuciem humoru i wzajemnym wsparciem, a potem stawiają się na posterunku z pytaniem „jak mogę Ci pomóc”?"
Their phone number is known from demonstrations. Faces from newspaper covers or the anti-abortion van. The first film about the Abortion Dream Team, which consists of friends and activists – Justyna, Kinga, Natalia, and Karolina.
Their phone number is known from demonstrations. Faces from newspaper covers or the anti-abortion van. Names from social campaigns or court reports.
In the film, we get to know Justyna, Kinga, Natalia, and Karolina – friends and activists who make up the Abortion Dream Team. They answer the helpline and proudly share on TikTok that they facilitate 100 abortions a day, shocking many with the slogan: “Abortion is OK!”
They face opposition from all sides—public opinion, doctors, politicians. Few understand that their provocative style is a fight against abortion stigma, while in the background, a battle for women's freedom and health unfolds. After the tribunal’s ruling that effectively banned abortion, their group became a symbol of social revolution, with their hotline number chanted by thousands at protests.
What was once a niche initiative is now increasingly dangerous, suddenly at the center of attention—not only from the media but also from prosecutors. One of them, Justyna, faces trial for “helping in abortion.” In moments of exhaustion and despair, the women find solace in humor and mutual support—only to return to their mission, asking, “How can I help you?”
82''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 16:30
Antidotum / Antidote
Ten dokument ogląda się jak prawdziwy szpiegowski thriller. Jego protagoniści w imię przekonań rzucają wyzwanie psychopatycznemu władcy Kremla. To oni - dziennikarze śledczy - są tytułowym antidotum na jad rosyjskich służb specjalnych, które dosłownie i w przenośni zatruwają instytucje wolnego świata. Kluczową postacią filmu i naszym przewodnikiem po uniwersum szpiegów, prowokatorów i podwójnych agentów jest Christo Grozev – były główny specjalista od spraw rosyjskich w portalu śledczym Bellingcat, obecnie żyjący pod ochroną służb w USA. Twórcy dokumentu z detalami pokazują koordynowaną przez Grozeva akcję, dzięki której na Zachód trafia jeden z pracowników tajnego laboratorium chemicznego FSB. To tam powstawały substancje, przy pomocy których rosyjscy agenci zabijali za granicą przeciwników Putina. Trzymający do końca w napięciu film Jonesa uświadamia nam skalę działania moskiewskiego reżimu – ale jest przede wszystkim hołdem dla ludzi, którzy płacą wysoką cenę za trwanie przy swoich przekonaniach.
89''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 18:00
Palestyna, której nie było / There Was Nothing Here Before
Wprowadzenie do filmu wygłosi dr Magdalena Pycińska.Pomysł, żeby Palestyńczyk pokazał w dokumencie zamknięty świat żydowskich osiedli na Zachodnim Brzegu, wydaje się karkołomny. Miał jednak spore szanse powodzenia. Reżyser nawiązuje kontakt z przyjacielem sprzed lat – obecnie ortodoksyjnym osadnikiem, do którego wybiera się z kamerą w odwiedziny. Co wyniknie z tego spotkania? Yvann Yagchi zderza ze sobą przeciwstawne perspektywy i pokazuje, do jakiego stopnia historia jego narodu została wypaczona przez lata manipulacji. Pochodzący z rodziny przedwojennych intelektualistów reżyser pokazuje nam Palestynę sprzed 1948 roku – kraj zupełnie inny od naszych wyobrażeń. Łącząc archiwalia, rodowe pamiątki, animacje i efekty współczesnych poszukiwań, odsłania ślady dawnej świetności swojej rodziny – i kraju. Wbrew tytułowemu sloganowi, który – powtarzany przez lata – zakorzenił się w powszechnej świadomości nie tylko w Izraelu.
Can a Palestinian director unveil the closed world of Jewish West Bank settlements?
The concept of a Palestinian documentary delving into the cloistered world of Jewish West Bank settlements seems almost impossible, yet it holds real potential. The director reconnects with an old friend—now an orthodox settler—and heads into the heart of this closed society, camera in hand. What will emerge from this encounter? Yvann Yagchi brings clashing perspectives into sharp focus, revealing the extent to which his nation’s history has been obscured by decades of manipulation. Coming from a lineage of pre-war intellectuals, he guides us through a Palestine from before 1948—a land utterly different from the one we’ve come to imagine. By intertwining archival footage, family memorabilia, animations, and contemporary investigative findings, Yagchi uncovers the traces of his family’s—and his country’s—former grandeur. All of it counters the titular slogan, which, after years of repetition, has become entrenched in public consciousness—not only in Israel.
Dr Magdalena Pycińska - asystent z doktoratem w Instytucie Bliskiego i Dalekiego UJ. Ukończyła Wydziałowe Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych, pracę obroniła na Uniwersytecie Warszawskim, na Wydziale "Artes Liberales". Członek Stowarzyszenia Closer to Asia (CTA). Zajmuje się współczesnymi dyskursami narodowymi na Bliskim Wschodzie, szczególnie palestyńskim, konfliktem izraelsko-palestyńskim oraz przemianami społecznymi w społeczeństwach muzułmańskich.
71''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 18:00
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
niedziela, 9 listopada 2025
godz. 20:20
poniedziałek, 10 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!
Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!
Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 15:00
Droga do Vermiglio
Ostatnie miesiące II wojny światowej. Spokojne życie mieszkającej w górskiej wiosce Vermiglio rodziny zakłóca pojawienie się młodego żołnierza, który dezerteruje z armii i szuka schronienia z dala od wojennego frontu. Mężczyzna nawiązuje romans z najstarszą córką miejscowego nauczyciela. Ich związek staje się katalizatorem przemian, zarówno w samej rodzinie, jak i w lokalnej społeczności, ujawniając długo skrywane emocje, tajemnice i konflikty.
„Droga do Vermiglio” jest jak pocztówka wysłana w przyszłość, gdzie pod śniegiem, kostiumem i pieczołowicie oddanymi detalami surowej egzystencji kryje się porywająca, żywa i przejmująca historia o tym, jak odległe zdarzenia i decyzje wpływają na nas tu i teraz. Dzięki zniuansowanym postaciom, wyjątkowym zdjęciom ukazującym zapierające dech w piersi alpejskie krajobrazy oraz subtelnej narracji Delpero tworzy kino, które zapada głęboko w pamięć – ciche, ale niezwykle mocne. Rytm zmieniającej się przyrody oddają towarzyszące bohaterom nokturny Fryderyka Chopina oraz „Cztery pory roku” Vivaldiego. Ta subtelnie zrealizowana opowieść jest emocjonalną podróżą przez ludzkie wybory i ich konsekwencje, które definiują nasze życie.
119''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 16:00
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 18:15
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
poniedziałek, 10 listopada 2025
godz. 20:40
wtorek, 11 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!
Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!
Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 12:30
Głowy pełne gwiazd
Miasteczko na kresach, wiosna 1944 r. Jury, słuchacz seminarium duchownego, widząc na szosie kolumny wojska ucieka z klasztoru. Śpiącego nad rzeką dostrzega Włodek, który kradnie kury. Razem zjawiają się w sennym, opuszczonym miasteczku, którego centralnym punktem jest drewniana, niezwykle kolorowo wymalowana szopa, gdzie mieści się kino "Świt". Chłopcy rozglądają się po opuszczonym wnętrzu, w którym Włodek niedawno jeszcze pracował. Właścicielka kina, pani Bekiesińska cieszy się z jego powrotu i -ponieważ wszystkich mężczyzn wywieźli Niemcy - proponuje, by razem z Jurym obsługiwali projektory filmowe. Chłopaków z radością witają córki Bekiesińskiej - Krysia i Anisia.
64''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 13:30
Pełnia
Architekt w średnim wieku decyduje się na ucieczkę z miasta i wtapia w mazowiecką wieś. O cywilizacji przypomina mu pobliska hydrobudowa. W relacjach z mieszkańcami wsi i w lokalnym pejzażu odnajdzie pełnię, która pozwoli mu na powrót.
Wojtek (Tomasz Zaliwski), mężczyzna w średnim wieku, z zawodu architekt wynajmuje pokój u gospodarzy w mazowieckiej wsi. Robi sobie długi urlop od życia w mieście, w małżeństwie, w przemyśle. Nawiązuje szczere relacje z miejscowymi, stara się im pomóc w codziennych zmaganiach. Sprzedawczyni (Anna Seniuk) korzysta z jego wiedzy o literaturze w przygotowaniu do matury z języka polskiego, gospodarze (Anna Milewska i Józef Nowak) naradzają się z nim, jak zdobyć pozwolenie z urzędu na rozbudowę gospodarstwa, z kolei miejscowy mechanik (Janusz Gajos) potrzebuje po prostu męskiej rozmowy o życiowych sukcesach i porażkach. Każda z tych postaci zawiera cząstkę, z którą bohater może się identyfikować.
"Pełnia" stanowi dzieło łączące motywy z dwóch okresów twórczości Andrzeja Kondratiuka. Poetyka filmu odsyła do czarno-białego, paradokumentalnego debiutu "Dziura w ziemi" (1970), ale zapowiada już ucieczkę od cywilizacji i autobiograficzną serię o outsiderze i jego partnerce na leśnym odludziu we wsi Gzowo nad Narwią
93''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 14:45
Rok z życia kraju
Pełen absurdu i nieoczekiwanej energii film found footage o przełomowym momencie polskiej i światowej historii, opowiedzianej na lekko i z dystansem. To nie jest kolejna nudna lekcja historii.
Polska, 1981. Kraj na skraju rozwijającej się rewolucji, z władzami komunistycznymi gotowymi na wszystko, aby ją stłumić. Generał Wojciech Jaruzelski ogłasza w telewizji historyczną decyzję: 13 grudnia w Polsce Ludowej wprowadzony zostaje stan wojenny. Następnego dnia na ulice wjeżdżają czołgi. Żołnierze przejmują kontrolę nad miastami, wprowadzają godzinę policyjną, a armia pacyfikuje strajkujących robotników. Dziennikarze państwowi próbują zdyskredytować opozycję pod przewodnictwem Lecha Wałęsy, a członkowie Solidarności trafiają do więzień. Propaganda działa na pełnych obrotach. Zaczyna się reglamentacja towarów, kolejki po papier toaletowy i inne absurdalne próby zduszenia ducha wolności i niezależności. Czy Polska zapłacze nad swoim losem, czy raczej wyśmieje farsowy teatr, w którym to ona gra główną rolę?
85''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 15:00
Ministranci - pokaz przedpremierowy
Grupa nastoletnich ministrantów, sfrustrowana obojętną postawą dorosłych i instytucji Kościoła wobec niesprawiedliwości społecznej, postanawia wdrożyć własny, nietypowy plan odnowy moralnej. Uzbrojeni w młodzieńczy bunt i własną interpretację Pisma Świętego zakładają podsłuch… w konfesjonale, aby lepiej poznać swoich sąsiadów. Zamaskowani niczym Zorro i z ambicjami na miarę Robin Hooda, stają się sędziami w swoim osiedlowym świecie, pomagając potrzebującym i wymierzając kary za grzechy. Jednak ich misja zamienia się w niebezpieczną grę, a chłopcy, stosując własny, idealistyczny kodeks honorowy, zaczynają balansować na cienkiej granicy między dobrem a złem. Prawdziwe życie blokowiska miesza się z misją wprost z komiksów o superbohaterach, ale zamiast peleryn, bohaterowie noszą komże.
Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę. „Ministranci” to kino, które nie boi się zadawać trudnych pytań o religię, wspólnotę, winę i odkupienie — ale robi to bez kaznodziejstwa, a z luzem, emocją i mocą autentycznego przekazu.
110''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 16:30
Rocznica - pokaz przedpremierowy
Gdy pewnego pięknego popołudnia podczas przyjęcia z okazji 25-ej rocznicy ślubu, syn Ellen i Paula przedstawia im swoją nową dziewczynę, nikt nie podejrzewa, że to początek końca tej szczęśliwej rodziny. Owa nowa narzeczona to Liz, dawna studentka Ellen, wydalona przed laty z uczelni za radykalne poglądy. Pod uroczą powierzchownością skrywa wielkie ambicje, ale żadnych skrupułów. Z każdą kolejną rocznicą wpływ Liz na rodzinę staje się coraz większy i coraz bardziej destrukcyjny, a wylansowana przez nią nowa ideologia nazywana „Zmianą” zdobywa coraz szerszy rozgłos. Skrywane dotąd rodzinne konflikty nabierają nowej mocy, podczas gdy kraj staje nad krawędzią przepaści.
112''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 18:45
Ósmy dzień tygodnia
Młodzi i zakochani, studentka filozofii i architekt, nie mogą znaleźć dla siebie miejsca w zrujnowanej Warszawie. Mieszkania są przeludnione, na dworze siąpi deszcz, a typy w zaułkach obrzucają ich wyzwiskami. To nie jest kraj dla zakochanych.
Aleksander Ford zaadaptował opowiadanie Marka Hłaski pod tym samym tytułem, aby włączyć się w nurt młodej szkoły polskiej, ukazującej dramatyczne warunki życia w powojennej Warszawie i pesymizm młodego pokolenia. Ford zastosował ekspresjonistyczne środki wyrazu: dramatyczną muzykę, groteskowe twarze na drugim planie, kontrastujące nastroje. Film powstał w koprodukcji z zachodnioniemiecką wytwórnią CCC-Filmkunst, prowadzoną przez Artura Braunera, niemieckiego producenta polsko-żydowskiego pochodzenia, ocalonego z Łodzi. Zachodnie kontakty Forda i pozytywne recenzje w niemieckiej prasie wzbudziły nieufność władz PRL, więc film został odłożony przez cenzurę na półkę aż do 1983 roku.
83''
wtorek, 11 listopada 2025
godz. 20:55
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!
Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!
Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
środa, 12 listopada 2025
godz. 15:40
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
środa, 12 listopada 2025
godz. 16:40
Listopad
Listopad to jednocześnie mroczna baśń, horror i niezwykła historia miłosna. Bazując na estońskim bestsellerze, reżyser stworzył jedyną w swoim rodzaju filmową miksturę przywołującą dziewiętnastowieczny folklor w sposób niezwykle oryginalny i niemożliwy do podrobienia. Listopad opowiada historię mieszkańców wsi, którzy starają się przetrwać zimę, i pary młodych ludzi borykających się z problemami miłosnymi. Historia zanurzona jest w lokalnych wierzeniach, które przenikają każdą sferę życia postaci – zmarli powracają do świata żywych, by spotkać się z członkami swoich rodzin, bohaterowie zawierają pakty z diabłem i przygotowują magiczne eliksiry.
O tym surrealistycznym, momentami groteskowym kinie kostiumowym, korespondującym ze zwrotem ludowym w europejskiej humanistyce, porozmawiają poetka i historyczka sztuki Agata Jabłońska oraz poeta i działacz Dawid Mateusz.
Agata Jabłońska (‘85) - artystka, aktywistka, historyczka sztuki, matka, muzealniczka, wikipedystka. Tworzy wiersze, książki artystyczne, tkaniny, obiekty i zdjęcia, prowadzi warsztaty i wędruje. Pracuje Muzeum Narodowym w Krakowie. Jest autorką Raportu wojennego (2017), dla moich dziewczyn (2021) i tomu Księżyc Grzybiarek (2023), jej wiersze znalazły się m. in w antologiach: Biji Rojava! (2019) Jak długo będziemy musieli (2020), Poetki na czasy zarazy (2021), Żeby ten wiersz był pudełkiem zapałek. Obiektywizm w polskiej poezji (2024), Antologii KONTENTU (2021), Opowiedz zwierzę. Poetki i poeci o zwierzętach (2025). Związana z nieregularnikiem Stoner Polski.
Dawid Mateusz (ur. 1986 w Wadowicach) – autor debiutanckiej Stacji wieży ciśnień, która otrzymała m.in. Nagrodę im. Kazimiery Iłłakowiczówny za debiut roku, nagrodę czytelników Browar za debiut oraz nominację do Nagrody Literackiej Gdynia. Redaktor: między innymi kilkunastu książek poetyckich i almanachu Połów. Poetyckie debiuty (2018-2022). Animator kultury: współzałożyciel Krakowskiej Szkoły Poezji im. Aleksandra Fredry, organizator kilkuset wydarzeń kulturalnych w ostatnich latach. Jego wiersze były tłumaczone na angielski, czeski, rumuński, węgierski, kataloński, litewski, ukraiński. Prezes Stowarzyszenia Kultura w Pracy.
Serdecznie zapraszamy, niech obraz przemówi do Was wierszem! Cykl „Kinoversum” współfinansowany jest ze środków Miasta Kraków.
115''
środa, 12 listopada 2025
godz. 19:00
czwartek, 13 listopada 2025
Kicia kocia ma braciszka
Wielki powrót Kici Koci do kin! Ulubiona kotka wszystkich dzieci i jej przyjaciele zapraszają do kin na zupełnie nowe przygody! Razem z ulubionymi bohaterami zdecydujemy co zasiać w ogródku, odwiedzimy dentystę i poznamy Nunusia – małego braciszka Kici Koci!
Uwielbiana przez najmłodszych rezolutna Kicia Kocia powraca i jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom! Jej perypetie są pełne zabawy, radości i odzwierciedlają dziecięcą codzienność. Tym razem bystra kotka i jej wierni przyjaciele – Pacek, Adelka i Julianek – pobawią się w aptekę oraz pokażą młodym widzom jak wygląda wizyta u dentysty i jak radzić sobie ze złością. Wraz z Kicią Kocią wybierzemy co zasiać w ogródku, przywitamy wiosnę oraz poznamy jej małego braciszka Nunusia!
Filmowe opowieści na podstawie uwielbianych książek Anity Głowińskiej to idealna okazja na niezapomniany seans w kinie. Serial „Kicia Kocia” na wielkim ekranie!
Odcinki serialu, które zobaczymy w trakcie seansów:
● Kicia Kocia. Wiosna!
● Kicia Kocia w aptece
● Kicia Kocia się złości
● Kicia Kocia u dentysty
● Kicia Kocia. Co zasiejemy w ogródku?
● Kicia Kocia ma braciszka Nunusia
● Kicia Kocia na plenerze
45''
czwartek, 13 listopada 2025
godz. 16:30
Życie dla początkujących
Introwertyczna Monia (pierwsza główna rola Magdaleny Maścianicy) jest wampirzycą. Zatrudnienie w domu spokojnej starości pozwala jej żywić się pobieraną niezauważenie krwią od zmarłych pacjentów, a kontakty międzyludzkie ograniczać do rozmów z dotkniętymi demencją seniorami. Czuje się bezpiecznie i pewnie mogłaby jeszcze tak długo funkcjonować, gdyby na jej drodze nie stanął pewien śmiertelnik – Czarek (Michał Sikorski).
Chłopak jest pierwszą osobą, która odkrywa sekret Moni, ale nikomu go nie ujawnia. W tym samym czasie w ośrodku zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Na ciele zmarłych pacjentów zostają znalezione ślady ugryzień. Czyżby Monia zapomniała o środkach ostrożności i postanowiła pójść na całość?
Pełnometrażowy debiut Pawła Podolskiego rzuca nowe światło na polskie kino wampiryczne. Oryginalne poczucie humoru w połączeniu z refleksją na temat kruchości życia i brakiem zgody na przemijanie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową.
76''
czwartek, 13 listopada 2025
godz. 17:30
Franz Kafka
„Franz Kafka” – długo oczekiwana, międzynarodowa produkcja w reżyserii wielokrotnie nagradzanej Agnieszki Holland („Zielona granica”, „W ciemności”) – to nie tylko portret literackiej ikony XX wieku, która nieprzerwanie inspiruje artystów i fascynuje kolejne pokolenia. To opowieść o wrażliwym człowieku, którego lęki i dylematy mocno rezonują z dzisiejszym młodym pokoleniem. Reżyserka podąża śladami swojego bohatera, budując z najważniejszych momentów jego życia niezwykłą mozaikę.
„Kafkę odkryłam jeszcze w liceum. Wkrótce stał się dla mnie jednym z najważniejszych i najbardziej inspirujących pisarzy. Ze swą potrójną tożsamością, autoironią i totalną wrażliwością, był dla mnie jakby podziwianym bratem, którym trzeba się opiekować, bo mimo siły jest bardzo kruchy” – Agnieszka Holland, reżyserka.
Franz Kafka – młody człowiek uwięziony w koszmarze biurokratycznej codzienności, przypominającej dzisiejszą rzeczywistość pracowników wielkich korporacji. Wegetarianin z wyboru – zanim stało się to powszechne. Syn despotycznego ojca uwikłany w kruche relacje z kobietami. Pogrążony w egzystencjalnym kryzysie na długo przed tym, kiedy samotność stała się efektem ubocznym mediów społecznościowych. Niezrozumiany, pełen lęków, uciekał w świat ironii, absurdu i wyobraźni, tworząc dzieła, które uczyniły go jednym z najwybitniejszych pisarzy XX wieku.
127''
czwartek, 13 listopada 2025
godz. 19:00